Spar minst 20% på hver levering
Kjøp favorittproduktene dine på abonnement og spar penger på hver levering.
Få produktene levert rett hjem i postkassen, akkurat nårdu trenger dem.
Wellvita AS
Organisasjonsnr: 995 351 048
Engenes 15
4865 Åmli
Tlf: 37 08 13 00
E-post: kundeservice@wellvita.no
Avtaler med Wellvita AS inngås på norsk.
Alle elektroniske bestillinger mottar en elektronisk ordrebekreftelse. Vi utsteder en skriftlig faktura som virker som en ordrebekreftelse og som vedlegges alle forsendelser.
Wellvita leverer i Norge.
Samtlige priser angis i NOK og er inklusiv merverdiavgift. Alle priser oppdateres løpende. Alle forsendelser tillegges porto og ekspesidjonsgebyr på kr 39,-.
Wellvita benytter Posten Norge som distributør og du kan forvente å motta dine produkter i løpet av 3 til 7 virkedager. Har du ikke mottatt bestillingen din i løpet av syv virkedager etter bestilling, ber vi deg kontakte kundeservice på telefon 37 08 13 00 mandag til fredag mellom klokken 8 og 16 eller på e-post: kundeservice@wellvita.no.
Maksbeløp for onlinebestilling er kr 700,-. Overstiger din bestilling dette beløpet ber vi deg bestille pr telefon: 37 08 13 00.
Avtalen fungerer som et individuelt tilpasset abonnement uten bindingstid eller minstekjøpskrav.
Dersom Wellvita ikke leverer varen, eller leverer den for sent i henhold til avtalen, og det ikke skyldes deg eller forhold på din side, kan du i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven paragraf 6, etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen eller kreve erstatning fra Wellvita.
Ved forsinkelse må kravet rettes Wellvita innen rimelig tid.
Wellvitas produkter oppfyller norske myndigheters krav. Wellvita påtar seg produktansvar overfor deg ifølge gjeldende lovgivning. Wellvitas erstatningsansvar er ved alle erstatningskrav begrenset til et beløp svarende til prisen på den varen som du har kjøpt.
Du skal være fylt 18 år for å kunne handle hos oss. Introduksjonstilbudet gjelder kun for nye kunder. Etterfølgende bestillinger vil bli fakturert til normal pris.
Når du bestiller hos Wellvita AS vil du bli tilbudt forskjellige betalingsmetoder i forbindelse med din ordre.
Det er kun de tilbudte betalingsmetoder som kan benyttes.
Når du bestiller en vare hos Wellvita AS, kan du velge at vi sender deg en faktura sammen med din ordre, du har 14 dagers betalingsfrist fra fakturadato.
Du kan betale din faktura her.
Du bruker Bank ID for verifisering.
Onlinekjøp med betalingskort avsluttes ved 2-faktor godkjennelse: Pr. januar 2021 er det kommet nye EU-regler ved onlinekjøp med betalingskort. Det betyr at kjøp med betalingskort skal godkjennes med enten Bank ID eller en engangskode via SMS, samt personlig kode.
Vi garanterer at dine opplysninger behandles fortrolig. All informasjon sendes kryptert og er dermed beskyttet.
Såfremt transaksjonen godkjennes, reserveres beløpet med det samme. Beløpet vil bli trukket fra din konto når vi sender din ordre.
Hvis en online-betalingsmetode ikke godkjennes, vil dette og en betalingsdato fremkomme på den fakturaen som sendes sammen med bestillingen din. Kontakt banken din eller kortutsteder, hvis du har spørsmål ang. hvorfor betalingen din ikke kunne godkjennes.
Hvis det skjer en feil, eller betalingen avbrytes, vil ordren ikke gå gjennom. Er du i tvil om din ordre er gått gjennom, så kontakt kundeservice.
Når du velger å betale din bestilling med en online betalingsmetode, gir du samtidig samtykke til at vi automatisk kan trekke fremtidige beløp fra den angitte konto. Vi trekker beløpet samme dag vi sender leveringen til din angitte adresse. Vi samarbeider med NETS ved nettbetaling og du bruker Bank ID for å verifisere avtalen.
Vi gjør oppmerksom på at ved betaling hvor det benyttes bankoverførsel, ytes det ikke dekning via innsigelsesordningen.
Din betalingsavtale stopper automatisk når du sier opp ditt abonnement på produktet/produktene. Det betyr at du ikke trenger å foreta noe annet etter oppsigelse av abonnementet - betalingsavtalen annulleres med denne handlingen. Du vil motta en digital bekreftelse på at abonnementet er avsluttet.
Oppsigelse av et produkt som er bestilt på abonnement, må skje senest 14 dager før neste leveringsdato på nettopp det abonnementet du vil stoppe. Se endringsfrist på gjeldende produkts varelinje på faktura.
Oppsigelse kan skje via nedenforstående link eller ved å kontakte Wellvita på telefon 37 08 13 00.
Klikk her for å gjenoppta eller sette på pause/si opp abonnement Returnerer du 2. eller senere leveringer av et produkt som er bestilt på abonnement, så har Wellvita allerede hatt utgiften til håndtering og forsendelse, og du vil derfor motta en faktura på kr 99 til dekning av administrasjon og forsendelse.
Uteblir betalingen sender vi purringer til deg. Såfremt du har opplyst e-post adresse til oss vil de to første purringene bli sendt på e-post. Hver purring tillegges purregebyrpå kr 35,- i overensstemmelsemed gjeldende lovgivning. Inkassovarsel sendes pr. post. Hvis betaling etter inkassovarsel fortsatt uteblir, forbeholder vi oss retten til å overgi saken til inkasso.
Ved kjøp/bestilling av kosttilskudd på Wellvitas abonnement, har du 14 dagers angrerett på den 1. levering.
Ved abonnement er etterfølgende leveringer ikke omfattet av angreretten. Ønsker du å holde pause eller si opp din avtale om løpende levering skal du underrette Wellvita om dette, så vi vet at vi skal stoppe forsendelsen til deg. Avmelding kan skje ved henvendelse til kundeservice på telefon 37 08 13 00 eller på www.wellvita.no.
Angrefristen utløper 14 dager etter den dag du har mottatt din vare, eller får den siste vare i fysisk besittelse, når det dreier seg om en avtale om flere forskjellige varer, som er bestilt i en ordre, og som leveres enkeltvis. Varen/varene skal sendes i retur til oss innen 14 dager etter at melding om bruk av angreretten er gitt.
Du skal innen 14 dager fra mottakelse underrette oss om at du ønsker å angre ditt kjøp. Ta kontakt og informer oss på e-post: kundeservice@wellvita.no pr. telefon: 37 08 13 00 eller ved å benytte standard angrerettskjema. Angrerettskjema er sendt deg på e-post sammen med ordrebekreftelsen eller levert sammen med produktene. Har du ikke mottatt det, kan du finne skjemaet her (PDF). I din underrettelse skal du gjøre oss utvetydig oppmerksom på at du ønsker å benytte din angrerett.
Wellvita AS
Engenes 15
4865 Åmli.
Du skal vedlegge fakturaen (eller annen dokumentasjon for ditt kjøp hos oss) når du returnerer varen. Ved returnering bør du sørge for at varene er forsvarlig innpakket. Du har nemlig selv ansvaret for varene inntil vi har mottatt og godkjent dine returnerte produkter.
Du skal selv betale utgiftene ved tilbakelevering av varen når du angrer. Merk! Vi mottar ikke pakker sendt pr. oppkrav eller pakker som skal hentes på utleveringssted.
Hvis du benytter angreretten refunderer vi alle betalinger mottatt fra deg, herunder våre leveringsomkostninger for å sende varen til deg, uten unødig forsinkelse og under alle omstendigheter senest 14 dager fra den dato hvor vi har fått varen i retur. Tilbakebetaling skjer ved kontooverførsel.
Du kan miste ditt kjøpsbeløp, helt eller delvis. Det skjer hvis varens verdi er forringet fordi:
- Du har brutt plomberingen/tatt varen i bruk
- Den har blitt skadet mens du hadde ansvaret for den
- Du har håndtert varen på annen måte enn det var nødvendig for at du kunne fastslå varenes art, egenskaper og den måte som de fungerer på
- Du har ikke fulgt de begrensninger i angreretten som følger av plombering, varetype mm.
Kjøpslovens regler om mangler og reklamasjon anvendes. Du har 24 måneders reklamasjonsrett. Reklamasjonsretten betyr at hvis varen er beheftet med en mangel, kan du enten få varen omlevert eller pengene tilbake, avhengig av den konkrete situasjonen. Reklamasjonsretten begrenses av varens naturlige holdbarhet. Refusjon ved reklamasjon skjer innen 14 dager.
Du skal reklamere hurtigst mulig etter at du har oppdaget en feil/mangel. Kontakt kundeservice enten skriftlig (kundeservice@wellvita.no) eller på telefon 37 08 13 00. Du kan også benytte dette reklamasjonsskjemaet (PDF).
Er reklamasjonen berettiget, refunderer vi naturligvis dine fraktomkostninger til å sende varen retur til oss ifølge gjeldende priser fra Posten Norge. Er reklamasjonen ikke berettiget, skal du selv dekke alle utgifter til transport.
Husk at varen alltid skal sendes i forsvarlig emballasje og få en kvittering på at det er sendt. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varene inntil varen er mottatt hos oss. Gjem derfor på kvittering, inklusive opplysning om fraktomkostninger.
Vi mottar ikke pakker/brev sendt pr. oppkrav eller til henting på utleveringssted.
Wellvita AS kan ensidig endre disse kjøpsvilkår. Endringer trer først i kraft 14 dager etter at du har mottatt de endrede kjøpsvilkår, enten sammen med en levering eller pr. post eller e-post.
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Kjøperen kan ta kontakt med Forbrukerrådet for å få bistand i en eventuell tvist med selger:
Forbrukerrådet
Fred Olsens gate 1
0152 OSLO www.forbrukerradet.no
Ved en eventuell tvist, følger vi forbrukerklageutvalgets avgjørelser.
Du kan eventuelt sende din klage via EUs nettplattform for tvisteløsning link: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=NO
Når du kjøper et produkt på hjemmesiden innhenter vi opplysninger om deg. Det dreier seg om navn, adresse, e-postadresse, telefonnr., opplysninger om hvilke produkter du kjøper og eventuelt har returnert. Opplysningene innhentes med det formål å kunne levere produktene til deg. For ytterligere informasjon se Wellvitas personvernpolitikk.
Kjøp favorittproduktene dine på abonnement og spar penger på hver levering.
Få produktene levert rett hjem i postkassen, akkurat nårdu trenger dem.
Hos Wellvita er vi stolte av våre produkters gode effekt. De virker for de fleste - derfor gir vi kompensasjon til de som ikke er fornøyd etter 3 måneders bruk. Med vår fornøydgaranti får du mulighet til å prøve et nytt kosttilskudd med kr 100,- i rabatt, så du kan finne et produkt som passer til nettopp deg. Garantien gjelder for alle våre produkter. Både dem med rask virkning og dem som virker over lengere tid.
Vi står alltid klare til å hjelpe deg. Kontakt oss på kundeservice@wellvita.no eller på telefon: 37 08 13 00
Du kan når som helst endre eller sette abonnementet ditt på pause.
Velkommen til Wellvitasin personvernpolitikk. Den inneholder opplysninger om hvilke informasjoner vi innhenter om deg, hvorfor vi innhenter dem og hva vi bruker dem til.
Nedenfor informeres du om hvordan WellvitaAS (”Wellvita, ”vi”, ”oss”, ”vår”, el.) behandler personopplysninger om deg, i forbindelse med at du: besøker hjemmesiden vår (www. wellvita.no), mottar nyhetsbrevet vårt, kontakter oss via e-post, bruker kundeservice tlf/nett, kjøper produktene våre.
Vi er dataansvarlig – hvordan kontakter du oss?
WellvitaAS
Engenes 15, 4865 Åmli
Org.nr 995 351 048
Tlf: 37 08 13 00
E-post: kundeservice@wellvita.no
Wellvita er ansvarlig for behandling av personopplysninger. Har du spørsmål til vår behandling av personopplysningene dine, kan du kontakte behandlingsansvarlig på kundeservice@wellvita.no.
Dine personopplysninger
Vi behandler personopplysningene dine på forskjellige måter, alt etter hvordan du kontakter oss, relasjon og formål. Les videre om de forskjellige behandlingsformene:
1. Besøk på hjemmesiden vår
Formål
Ved besøk på hjemmesiden vår, innhenter vi informasjon om den besøkende adferd for å kunne levere tilpasset reklame, optimere hjemmesiden og brukeropplevelsen, dersom du gir ditt samtykke i cookie-banneret. Denne informasjonen er primært statistisk. Hvis du ikke gir samtykke, vil personopplysningene dine behandles gjennom cookies som er avgjørende for de grunnleggende funksjonene på hjemmesiden (teknisk nødvendige).
Grunnlag for behandling
Når vi behandler de innhentede personopplysningene til markedsføring, statistikk eller funksjonelle formål, skjer det med hjemmel i det samtykket som gis på cookie banneret, jf. personopplysningsloven art. 6. punkt 1, a. Hvis du ikke gir samtykke, vil personopplysningene dine behandles med hjemmel i Wellvitasin legitime interesse i å levere hjemmesidens innhold til deg som bruker, jf. personopplysningsloven art. 6. punkt 1, f.
Kategorier av personopplysninger
Ved besøk på hjemmesiden behandles opplysninger gjennom cookies. De innhentede informasjonene gjelder aggregert hjemmesidetrafikk, henvisningskilder, besøkstid, mest besøkte side, enhet, operativsystem, land og browser. I tillegg innhentes IP-adressen i anonymisert tilstand, for å kunne fastslå antall unike besøkende på hjemmesiden.
Mottakere av personopplysninger
Vi overlater informasjonen til databehandlerne våre, i forbindelse med eksempelvis hosting av hjemmesiden. I visse tilfeller gis personopplysningene dine videre til tredjeparts tilbydere gjennom cookies. Du kan lese mer om denne behandlingen i cookie politikken vår her:
Les om cookie politikk – Wellvita.
Oppbevaring av personopplysninger
Den innhentede informasjonen oppbevares utelukkende til de formål du gir ditt eksplisitte samtykke til. Du kan lese mer om de spesifikke oppbevaringsperiodene i cookie politikken vår.
Automatisk avgjørelse og profilering
Hvis du samtykker til markedsførings-cookies, brukes opplysningene dine til bedre å forstå Wellvitas kundesegment.
2. Kjøp av produkter og service
Formål
Behandlingen av personopplysninger ved kjøp av produkter, har til formål å gjennomføre og administrere kjøpsprosessen, herunder betaling, levering og fakturering.
Grunnlag for behandling
Behandlingen av personopplysninger skjer på bakgrunn av avtalen mellom virksomheten og den registrerte, jf. Personopplysningsloven art. 6, punkt 1, b (oppfyllelse av kontrakt). Oppbevaring av transaksjonsopplysninger vil etterfølgende bli behandlet med hjemmel i bokføringslovens forpliktelser om transaksjonsspor, jf. personopplysningsloven art. 6, punkt 1, c.
Kategorier av personopplysninger
De innhentede opplysningene omfatter navn, adresse, kontaktopplysninger, betalingsinformasjon, samt eventuelle opplysninger om det kjøpte produktet eller servicen.
Mottakere av personopplysninger
Personopplysninger kan bli delt med betalingsleverandør, fraktfirma og databehandlere som er nødvendige for å gjennomføre kjøpet.
Oppbevaring av personopplysninger
Personopplysningene oppbevares i en periode, som er nødvendig for å oppfylle kontrakten og deretter en periode i henhold til lovkrav som f.eks. bokføringsloven, som kan kreve oppbevaring i opptil 5 år.
Automatisk avgjørelse og profilering
Når du kjøper et produkt, brukes opplysningene dine til bedre å forstå Wellvitas kundesegment.
3. Henvendelse via kontaktskjema på hjemmeside eller e-post
Formål
Ved henvendelse via kontaktskjema eller e post, innhenter og behandler vi personopplysninger for å kunne svare på den gjeldende henvendelsen.
Grunnlag for behandling
Vi behandler de innhentede personopplysningene med hjemmel i virksomhetens legitime interesse i besvarelse av henvendelsen, som er i den registrerte interessen, jf. personopplysningsloven art. 6. punkt 1, f.
Kategorier av personopplysninger
Den innhentede informasjonen omfatter generelle kontaktopplysninger som navn, e-post, telefon samt en utdypende informasjon. om henvendelsens karakter. Det innhentes kun personopplysninger som vedkommende selv gir fra seg.
Mottakere av personopplysninger
Ved henvendelse via våre kontaktskjemaer, gis ikke personopplysningene videre til tredjepart, men vi behandler dem gjennom våre databehandlere.
Oppbevaring av personopplysninger
Opplysningene slettes eller anonymiseres senest 2 år etter den siste kontakt, med mindre kontakten innleder et samarbeid, kundeforhold eller annet forhold av tilsvarende karakter.
Automatiske avgjørelser og profilering
Den innhentede informasjonen brukes hverken til profilering eller til å treffe automatiske avgjørelser.
4. Kundeservicehenvendelse og påmelding til nyhetsbrev
Formål
Ved påmelding til våre nyhetsbrev, innhenter og behandler vi personopplysninger for å kunne sende e-post med informasjon om oppdateringer, nye produkter eller andre nyheter, som du har samtykket til.
Når du har foretatt et kjøp hos Wellvita, brukes opplysningene dessuten til det formål å sende deg informasjon om produktet, undersøkelse om kjøpsopplevelsen din eller andre viktige informasjoner.
Grunnlag for behandling
Vi behandler de innhentede personopplysningene basert på samtykket ditt, jf. personopplysningsloven art. 6. punkt. 1, a. Dette samtykke kan til enhver tid trekkes tilbake ved å skrive til oss eller ved å benytte avmeldingslenken nederst i alle nyhetsbrev. Hvis du trekker samtykket ditt, oppbevares dokumentasjon for samtykket etter Wellvita dokumentasjonsforpliktelser ifølge markedsføringsreglene, jf. personopplysningsloven art. 6. punkt 1, c.
Vi kan dessuten sende deg informasjon som er relevant for deg som kunde eller partner. Opplysningene behandles på bakgrunn av oppfyllelse av kontrakten eller etter Wellvitas legitime interesse, jf. personopplysningsloven art. 6. punkt 1, b og f.
Kategorier av personopplysninger
Den innhentede informasjonen omfatter kontaktopplysninger som navn, telefon og e-postadresse.
Mottakere av personopplysninger
Ved henvendelse via våre kontaktskjemaer, videregis ikke personopplysningene til tredjepart, men vi behandler dem gjennom våre databehandlere.
Oppbevaring av personopplysninger
Opplysningene slettes eller anonymiseres 24 måneder etter tilbaketrekking av samtykke eller det siste mottatte nyhetsbrevet. Opplysningene slettes dessuten etter samme slettefrist, hvis vi ikke har benyttet samtykket på 12 måneder.
Alle henvendelser som Wellvita har og behandler med kundene i Kundesenteret
(e-poster, Facebook Messenger, Instagram, direkte, webskjemaer) slettes automatisk etter 2 år. Deretter er de ikke lengere synlig i kundeplattformen vår.
Automatiske avgjørelser og profilering
Den innhentede informasjonen brukes hverken til profilering eller til å treffe automatiske avgjørelser.
5. Logg in på hjemmesiden
Formål
Når du oppretter et abonnement hos Wellvita, behandler vi opplysningene dine for å gi deg adgang til å administrere abonnementet ditt, samt å sikre at profilen din fungerer korrekt.
Grunnlag for behandling
Vi behandler personopplysningene dine på bakgrunn av den avtalen du inngår med oss, når du oppretter en konto, jf. personopplysningsloven art. 6. punkt 1, b (nødvendig for å oppfylle en kontrakt).
Kategorier av personopplysninger
De opplysningene vi innhenter i forbindelse med opprettelsen av en logg inn, inkluderer navn, e-postadresse, kundenummer og fakturanummer. I tillegg kan vi innhente IP adresse og tidspunkt i forbindelse med innloggingsaktivitet.
Mottakere av personopplysninger
Vi gir ikke personopplysningene dine videre til tredjepart, men overlater opplysningene til databehandlere, som hjelper oss med å administrere og hoste innloggings funksjonaliteten på hjemmesiden.
Oppbevaring av personopplysninger
Dine personopplysninger oppbevares så lenge abonnementet ditt er aktivt. Hvis du velger å slette kontoen din, oppbevarer vi opplysningene dine i opptil 5 år, for å kunne håndtere eventuelle forespørsler eller tvister, og for å overholde regnskapsloven.
Automatiske avgjørelser og profilering
Den innhentede informasjonen brukes hverken til profilering eller til å treffe automatiske avgjørelser.
6. Markedsføring
Formål
Formålet med behandlingen av personopplysninger, er å kunne levere målrettet markedsføring: som f.eks. sende relevante tilbud, nyhetsbrev og informasjon om produkter og tjenester, som kan ha interesse for mottakeren.
Grunnlag for behandlingen
Behandlingen av personopplysninger til markedsføringsformål, skjer med hjemmel i samtykket ditt, når vi henvender oss gjennom direkte markedsføring eller ved målrettet markedsføring på andre hjemmesider, jf. personopplysningsloven art. 6. punkt 1, a. Samtykket er gitt i forbindelse med cookie banneret, nyhetsbrev eller annen samtykketekst.
Hvis vi markedsfører lignende produkter gjennom direkte markedsføring, eller bruker opplysningene dine til å forbedre markedsføringstiltakene våre i forbindelse med eksempelvis tidligere kjøp, brukes vår legitime interesse i å markedsføre produkter og tjenester som behandlingshjemmel, jf. artikkel 6, stk. 1, f.
Kategorier av personopplysninger
De personopplysningene vi behandler, kan omfatte kontaktopplysninger, som navn, e-post og telefonnummer, adferdsmønster, preferanser, tidligere kjøpshistorikk og interesser som er relevante for våre markedsføringstiltak.
Mottakere av personopplysninger
Personopplysninger kan deles med tredjepartsleverandører, som assisterer med markedsføringskampanjer og analyseverktøy, herunder e-postplattformer, plattformer for sosiale medier og andre digitale reklamepartnere. Les mer under avsnittet ’Besøk på sosiale medier’.
Oppbevaring av personopplysninger
Personopplysningene oppbevares så lenge det er nødvendig for å oppfylle de markedsføringsformål som de er innhentet til, eller inntil samtykket til behandling trekkes tilbake. Ved tilbaketrekking av samtykke, slettes opplysningene uten unødig forsinkelse, med mindre de inngår som dokumentasjon for markedsføringssamtykket. I så fall vil opplysningene bli slettet 24 måneder etter siste bruk.
Automatiske avgjørelser og profilering
Vi bruker profilering for å kunne levere mer relevant og målrettet markedsføring. Dette skjer ved analyse av dine preferanser og adferd, f.eks. tidligere kjøp, som kan hjelpe oss med å tilpasse tilbudene våre. Det foretas ikke automatiske avgjørelser, som har rettsvirkninger for deg eller på lignende måte påvirker deg vesentlig.
7. Besøk på sosiale medier
Formål
Når du besøker våre sider på sosiale medier (f.eks. Facebook, LinkedIn, Instagram, YouTube, mv.), innhenter vi opplysninger om din interaksjon med våre profiler, for å forstå hvordan vårt innhold engasjerer brukerne, samt for å imøtekomme henvendelser. I tillegg kan vi gjennomføre kampanjer på sosiale medier med henblikk på markedsføring av våre produkter og vår kundeservice.
Grunnlag for behandling
Vi behandler de innhentede personopplysningene med hjemmel i virksomhetens legitime interesse i å besvare henvendelsen din, jf. personopplysningsloven art. 6. punkt 1, f. All markedsføring og innhenting av personopplysninger i den forbindelse, skjer med hjemmel i ditt samtykke, jf. personopplysningsloven art. 6. punkt 1, a.
Kategorier av personopplysninger
Den innhentede informasjonen omfatter navn og tilsvarende personopplysninger, relatert til den registrertes brukerprofil på den gjeldende plattformen.
Ansvarsfordeling
Når vi behandler personopplysningene dine i forbindelse med våre sider på sosiale medier, er personopplysningene dine tidligere innhentet av de sosiale mediene. Her påtar vi oss et felles dataansvar.
Når vi behandler personopplysningene dine i forbindelse med kampanjer og/eller besvarelse av henvendelsene dine, inntar vi rollen som dataansvarlig.
Mottakere av personopplysninger
Vi deler opplysninger med plattformene for sosiale medier, som selv fungerer som dataansvarlige i visse scenarier. Her har de sin egen politikk for behandling av personopplysninger. Vi overlater i tillegg opplysningene til databehandlere, som hjelper oss med analyse- og markedsføringsaktiviteter.
Oppbevaring av personopplysninger
Personopplysninger innhentet via sosiale medier, oppbevares så lenge det er nødvendig for å oppfylle formålet med behandlingen. Informasjonen kan oppbevares i lengre tid i anonymisert form til statistiske og analytiske formål.
8. Rekruttering
Formål
Vi behandler personopplysningene dine, som ledd i en rekrutteringsprosess, for å kunne vurdere søkere til ledige stillinger i virksomheten vår og for å kunne kontakte deg under rekrutteringsforløpet.
Grunnlag for behandling
Behandlingen av personopplysningene dine skjer på bakgrunn av din søknad, etter Wellvita legitime interesse i å vurdere og utvelge kandidater, hvilket også er i søkeren interesse, jf. . personopplysningsloven art. 6. punkt 1, f. Hvis du gir samtykke til oppbevaring av personopplysningene dine i mer enn 6 måneder, vil behandlingen skje med hjemmel i . personopplysningsloven art. 6. punkt 1, a.
Kategorier av personopplysninger
De opplysningene vi innhenter, inkluderer kontaktopplysninger som navn, e-postadresse og telefonnummer. I tillegg innhenter vi søknaden din, CV’n din samt eventuelle vedlagte dokumenter, for eksempel studiebevis, karakter, sertifiseringer og, avhengig av stillingen, førerkortet ditt.
Mottakere av personopplysninger
Personopplysningene dine videreformidles ikke til tredjepart uten ditt samtykke, men kan overlates til våre databehandlere som assisterer i rekrutteringsprosessen, f.eks. rekrutteringsplattformer eller HR-systemer.
Oppbevaring av personopplysninger
Personopplysningene dine oppbevares i opptil 6 måneder etter avsluttet rekrutteringsprosess, med mindre du har gitt samtykke til lengre oppbevaring for fremtidige jobbmuligheter.
Automatiske avgjørelser og profilering
Den innhentede informasjonen brukes hverken til profilering eller til å treffe automatiske avgjørelser.
9. Videoovervåking
Formål
Vi bruker videoovervåking på eiendommene våre for å øke sikkerheten, forebygge kriminalitet, beskytte medarbeiderne våre, besøkende og aktiver, samt til å dokumentere hendelser i tilfelle av tyveri, hærverk eller andre uregelmessigheter.
Grunnlag for behandling
Behandlingen av personopplysninger via videoovervåking skjer med hjemmel i vår legitime interesse i å beskytte eiendommen vår, medarbeidere og besøkende, jf. personopplysningsloven art. 6. punkt 1, f.
Kategorier av personopplysninger
Vi behandler videoopptak, som kan inneholde bilder av personer som oppholder seg i de overvåkede områdene, samt tidsperiode og lokasjon for opptaket.
Mottakere av personopplysninger
De innhentede videoopptakene gis ikke videre til tredjepart, med mindre det er nødvendig i forbindelse med oppklaring av kriminalitet eller hvis vi er forpliktet i henhold til lov. Her vil opplysningene kunne videregis til relevante myndigheter. Opplysningene kan dog overlates til våre databehandlere, som hjelper med oppbevaring og vedlikeholdelse av overvåkningssystemene.
Oppbevaring av personopplysninger
Videoopptak oppbevares i opptil 30 dager, deretter slettes de automatisk, med mindre det er en konkret grunn til å oppbevare dem i lengere tid, f.eks. som ledd i en igangsatt undersøkelse.
Automatiske avgjørelse og profilering
Den innhentede informasjonen brukes hverken til profilering eller til å treffe automatiske avgjørelser.
10. Påmelding til konkurranser
Formål
Vi innhenter og behandler personopplysninger i forbindelse med påmelding til konkurranser for å administrere deltagelsen, og eventuelt levere premier. Formålet er å sikre en korrekt håndtering av konkurranser i henhold til de fastsatte regler.
Grunnlag for behandling
Behandlingen av dine personopplysninger er basert på ditt samtykke, jf. personopplysningsloven art. 6. punkt 1, a.
Kategorier av personopplysninger
De personopplysningene vi behandler, kan omfatte kontaktopplysninger, som navn, e postadresse og telefonnummer.
Mottakere av personopplysninger
Opplysningene vil bli delt med våre medarbeidere og eventuelt tredjeparter, som assisterer oss med administrasjon av konkurransen, som konkurransepartnere eller leverandører av premier. Opplysningene vil ikke bli videreformidlet til andre uten samtykke ditt.
Oppbevaring av personopplysninger
Vi oppbevarer personopplysningene dine i den perioden det er nødvendig, for å administrere konkurransen og levere premier. Etter konkurransens slutt vil opplysningene dine bli slettet, med mindre du gir samtykke til at vi oppbevarer dem i en lengre periode for fremtidige konkurranser eller markedsføringsformål, herunder påmelding til nyhetsbrevet vårt.
Automatiske avgjørelser og profilering
Den innhentede informasjonen brukes hverken til profilering eller til å treffe automatiske avgjørelser.
11. Telefonisk kundeservice og salg
Grunnlag for behandling
Wellvita behandler personopplysningene dine til å kontakte deg telefonisk, i forbindelse med opprettelse av et abonnement eller salg, for å sikre best mulig kundeservice. I tilfeller hvor du har gitt ditt samtykke, behandles opplysningene til det formål å markedsføre Wellvitas produkter.
Kategorier av personopplysninger
De personopplysningene vi behandler, kan omfatte kontaktopplysninger som navn, e postadresser og telefonnummer, kjøpsopplysninger og kundenummer.
Mottakere av personopplysninger
Personopplysningene dine gis ikke videre til tredjepart uten ditt samtykke, men kan overlates til våre databehandlere.
Oppbevaring av personopplysninger
Hvis kommunikasjonen vedrører et salg eller abonnement, oppbevares opplysningene dine i en periode på 5 år etter at kundeforholdet opphører. Hvis henvendelsen din er basert på et samtykke, oppbevares opplysningene i 2 år etter at samtykket er blitt ugyldig, for å oppfylle Wellvitas dokumentasjonsforpliktelser.
Automatiske avgjørelse og profilering
Den innhentede informasjonen brukes hverken til profilering eller til å treffe automatiske avgjørelser.
Overføring til mottakere i land utenfor EU/EØS
I noen tilfeller kan det være nødvendig å overføre personopplysningene dine til mottakere i land utenfor EU/EØS, herunder land uten tilsvarende personopplysningslov. Disse overføringene vil kun finne sted når det er nødvendig, til de formål som er nevnt i denne erklæringen om beskyttelse av personopplysninger, eller som kreves av gjeldende lovgivning. Overføringene skjer kun i forlengelse av bruken av våre databehandlere, for å kunne tilby våre produkter og vår service.
Vi iverksetter passende tiltak for å sikre at personopplysningene dine er forsvarlig beskyttet under en slik overføring. Opplysningene dine vil hovedsakelig bli behandlet i land hvor Kommisjonen har truffet en beslutning om tilstrekkelig beskyttelsesnivå. Hvis opplysningene dine overføres til tredjeparts land uten en tilstrekkelighetsavgjørelse, brukes standardkontraktbestemmelser, som er godkjent av EU-Kommisjonen. Du kan kontakte oss på kundeservice@wellvita.no for en kopi.
Samtykke
Hvis du ønsker å trekke tilbake samtykket ditt eller komme med innsigelser til vår behandling av personopplysningene dine, ber vi deg kontakte oss på kundeservice@wellvita.no.
Være oppmerksom på at å trekke tilbake ditt samtykke ikke påvirker lovligheten av behandling som er utført før tilbaketrekningen. Det påvirker heller ikke behandlingen av personopplysningene dine basert på annet lovlig grunnlag, om overholdelse av juridiske forpliktelser eller forfølgelse av legitime interesser.
Dine rettigheter
Du har etter personopplysningsloven en rekke rettigheter i forhold til vår behandling av opplysningene om deg:
Til slutt er vi forpliktet til å informere enhver mottaker, som personopplysningene utleveres til, om enhver rettelse eller sletting eller begrensning av behandlingen, med mindre dette viser seg umulig eller er uforholdsmessig vanskelig. Vi informerer deg om hvem som har mottatt en kopi av personopplysningene dine, hvis du ber om det.
Hvis du ønsker å utøve disse rettighetene, vennligst kontakt oss. Se kontaktdetaljer ovenfor.
Klage
Hvis du ønsker å sende inn en klage på vår behandling av personopplysninger, vennligst send en e-post med detaljene for klagen din til e-posten som er spesifisert i denne personvernerklæringen. Vi behandler klagen og kommer tilbake til deg.
Du har også rett til å klage til Datatilsynet på Wellvitas behandling av dine personopplysninger.
For ytterligere informasjon om hvordan du klager til Datatilsynet, viser vi til Datatilsynets hjemmeside.
Endringer i personvernpolitikken
Vi har til enhver tid rett til å foreta rettelser i denne personvernpolitikken. Dersom vi foretar endringer i personvernpolitikken, vil du bli orientert om dette ved ditt neste besøk på hjemmesiden.