Spar minst 20% på hver levering
Kjøp favorittproduktene dine på abonnement og spar penger på hver levering.
Få produktene levert rett hjem i postkassen, akkurat nårdu trenger dem.
Wellvita AS
Organisasjonsnr: 995 351 048
Engenes 15
4865 Åmli
Tlf: 37 08 13 00
E-post: kundeservice@wellvita.no
Avtaler med Wellvita AS inngås på norsk.
Alle elektroniske bestillinger mottar en elektronisk ordrebekreftelse. Vi utsteder en skriftlig faktura som virker som en ordrebekreftelse og som vedlegges alle forsendelser.
Wellvita leverer i Norge.
Samtlige priser angis i NOK og er inklusiv merverdiavgift. Alle priser oppdateres løpende. Alle forsendelser tillegges porto og ekspesidjonsgebyr på kr 39,-.
Wellvita benytter Posten Norge som distributør og du kan forvente å motta dine produkter i løpet av 3 til 7 virkedager. Har du ikke mottatt bestillingen din i løpet av syv virkedager etter bestilling, ber vi deg kontakte kundeservice på telefon 37 08 13 00 mandag til fredag mellom klokken 8 og 16 eller på e-post: kundeservice@wellvita.no.
Maksbeløp for onlinebestilling er kr 700,-. Overstiger din bestilling dette beløpet ber vi deg bestille pr telefon: 37 08 13 00.
Avtalen fungerer som et individuelt tilpasset abonnement uten bindingstid eller minstekjøpskrav.
Dersom Wellvita ikke leverer varen, eller leverer den for sent i henhold til avtalen, og det ikke skyldes deg eller forhold på din side, kan du i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven paragraf 6, etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen eller kreve erstatning fra Wellvita.
Ved forsinkelse må kravet rettes Wellvita innen rimelig tid.
Wellvitas produkter oppfyller norske myndigheters krav. Wellvita påtar seg produktansvar overfor deg ifølge gjeldende lovgivning. Wellvitas erstatningsansvar er ved alle erstatningskrav begrenset til et beløp svarende til prisen på den varen som du har kjøpt.
Du skal være fylt 18 år for å kunne handle hos oss. Introduksjonstilbudet gjelder kun for nye kunder. Etterfølgende bestillinger vil bli fakturert til normal pris.
Når du bestiller hos Wellvita AS vil du bli tilbudt forskjellige betalingsmetoder i forbindelse med din ordre.
Det er kun de tilbudte betalingsmetoder som kan benyttes.
Når du bestiller en vare hos Wellvita AS, kan du velge at vi sender deg en faktura sammen med din ordre, du har 14 dagers betalingsfrist fra fakturadato.
Du kan betale din faktura her.
Du bruker Bank ID for verifisering.
Onlinekjøp med betalingskort avsluttes ved 2-faktor godkjennelse: Pr. januar 2021 er det kommet nye EU-regler ved onlinekjøp med betalingskort. Det betyr at kjøp med betalingskort skal godkjennes med enten Bank ID eller en engangskode via SMS, samt personlig kode.
Vi garanterer at dine opplysninger behandles fortrolig. All informasjon sendes kryptert og er dermed beskyttet.
Såfremt transaksjonen godkjennes, reserveres beløpet med det samme. Beløpet vil bli trukket fra din konto når vi sender din ordre.
Hvis en online-betalingsmetode ikke godkjennes, vil dette og en betalingsdato fremkomme på den fakturaen som sendes sammen med bestillingen din. Kontakt banken din eller kortutsteder, hvis du har spørsmål ang. hvorfor betalingen din ikke kunne godkjennes.
Hvis det skjer en feil, eller betalingen avbrytes, vil ordren ikke gå gjennom. Er du i tvil om din ordre er gått gjennom, så kontakt kundeservice.
Når du velger å betale din bestilling med en online betalingsmetode, gir du samtidig samtykke til at vi automatisk kan trekke fremtidige beløp fra den angitte konto. Vi trekker beløpet samme dag vi sender leveringen til din angitte adresse. Vi samarbeider med NETS ved nettbetaling og du bruker Bank ID for å verifisere avtalen.
Vi gjør oppmerksom på at ved betaling hvor det benyttes bankoverførsel, ytes det ikke dekning via innsigelsesordningen.
Din betalingsavtale stopper automatisk når du sier opp ditt abonnement på produktet/produktene. Det betyr at du ikke trenger å foreta noe annet etter oppsigelse av abonnementet - betalingsavtalen annulleres med denne handlingen. Du vil motta en digital bekreftelse på at abonnementet er avsluttet.
Oppsigelse av et produkt som er bestilt på abonnement, må skje senest 14 dager før neste leveringsdato på nettopp det abonnementet du vil stoppe. Se endringsfrist på gjeldende produkts varelinje på faktura.
Oppsigelse kan skje via nedenforstående link eller ved å kontakte Wellvita på telefon 37 08 13 00.
Klikk her for å gjenoppta eller sette på pause/si opp abonnement Returnerer du 2. eller senere leveringer av et produkt som er bestilt på abonnement, så har Wellvita allerede hatt utgiften til håndtering og forsendelse, og du vil derfor motta en faktura på kr 99 til dekning av administrasjon og forsendelse.
Uteblir betalingen sender vi purringer til deg. Såfremt du har opplyst e-post adresse til oss vil de to første purringene bli sendt på e-post. Hver purring tillegges purregebyrpå kr 35,- i overensstemmelsemed gjeldende lovgivning. Inkassovarsel sendes pr. post. Hvis betaling etter inkassovarsel fortsatt uteblir, forbeholder vi oss retten til å overgi saken til inkasso.
Ved kjøp/bestilling av kosttilskudd på Wellvitas abonnement, har du 14 dagers angrerett på den 1. levering.
Ved abonnement er etterfølgende leveringer ikke omfattet av angreretten. Ønsker du å holde pause eller si opp din avtale om løpende levering skal du underrette Wellvita om dette, så vi vet at vi skal stoppe forsendelsen til deg. Avmelding kan skje ved henvendelse til kundeservice på telefon 37 08 13 00 eller på www.wellvita.no.
Angrefristen utløper 14 dager etter den dag du har mottatt din vare, eller får den siste vare i fysisk besittelse, når det dreier seg om en avtale om flere forskjellige varer, som er bestilt i en ordre, og som leveres enkeltvis. Varen/varene skal sendes i retur til oss innen 14 dager etter at melding om bruk av angreretten er gitt.
Du skal innen 14 dager fra mottakelse underrette oss om at du ønsker å angre ditt kjøp. Ta kontakt og informer oss på e-post: kundeservice@wellvita.no pr. telefon: 37 08 13 00 eller ved å benytte standard angrerettskjema. Angrerettskjema er sendt deg på e-post sammen med ordrebekreftelsen eller levert sammen med produktene. Har du ikke mottatt det, kan du finne skjemaet her (PDF). I din underrettelse skal du gjøre oss utvetydig oppmerksom på at du ønsker å benytte din angrerett.
Wellvita AS
Engenes 15
4865 Åmli.
Du skal vedlegge fakturaen (eller annen dokumentasjon for ditt kjøp hos oss) når du returnerer varen. Ved returnering bør du sørge for at varene er forsvarlig innpakket. Du har nemlig selv ansvaret for varene inntil vi har mottatt og godkjent dine returnerte produkter.
Du skal selv betale utgiftene ved tilbakelevering av varen når du angrer. Merk! Vi mottar ikke pakker sendt pr. oppkrav eller pakker som skal hentes på utleveringssted.
Hvis du benytter angreretten refunderer vi alle betalinger mottatt fra deg, herunder våre leveringsomkostninger for å sende varen til deg, uten unødig forsinkelse og under alle omstendigheter senest 14 dager fra den dato hvor vi har fått varen i retur. Tilbakebetaling skjer ved kontooverførsel.
Du kan miste ditt kjøpsbeløp, helt eller delvis. Det skjer hvis varens verdi er forringet fordi:
- Du har brutt plomberingen/tatt varen i bruk
- Den har blitt skadet mens du hadde ansvaret for den
- Du har håndtert varen på annen måte enn det var nødvendig for at du kunne fastslå varenes art, egenskaper og den måte som de fungerer på
- Du har ikke fulgt de begrensninger i angreretten som følger av plombering, varetype mm.
Kjøpslovens regler om mangler og reklamasjon anvendes. Du har 24 måneders reklamasjonsrett. Reklamasjonsretten betyr at hvis varen er beheftet med en mangel, kan du enten få varen omlevert eller pengene tilbake, avhengig av den konkrete situasjonen. Reklamasjonsretten begrenses av varens naturlige holdbarhet. Refusjon ved reklamasjon skjer innen 14 dager.
Du skal reklamere hurtigst mulig etter at du har oppdaget en feil/mangel. Kontakt kundeservice enten skriftlig (kundeservice@wellvita.no) eller på telefon 37 08 13 00. Du kan også benytte dette reklamasjonsskjemaet (PDF).
Er reklamasjonen berettiget, refunderer vi naturligvis dine fraktomkostninger til å sende varen retur til oss ifølge gjeldende priser fra Posten Norge. Er reklamasjonen ikke berettiget, skal du selv dekke alle utgifter til transport.
Husk at varen alltid skal sendes i forsvarlig emballasje og få en kvittering på at det er sendt. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varene inntil varen er mottatt hos oss. Gjem derfor på kvittering, inklusive opplysning om fraktomkostninger.
Vi mottar ikke pakker/brev sendt pr. oppkrav eller til henting på utleveringssted.
Wellvita AS kan ensidig endre disse kjøpsvilkår. Endringer trer først i kraft 14 dager etter at du har mottatt de endrede kjøpsvilkår, enten sammen med en levering eller pr. post eller e-post.
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Kjøperen kan ta kontakt med Forbrukerrådet for å få bistand i en eventuell tvist med selger:
Forbrukerrådet
Fred Olsens gate 1
0152 OSLO www.forbrukerradet.no
Ved en eventuell tvist, følger vi forbrukerklageutvalgets avgjørelser.
Du kan eventuelt sende din klage via EUs nettplattform for tvisteløsning link: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=NO
Når du kjøper et produkt på hjemmesiden innhenter vi opplysninger om deg. Det dreier seg om navn, adresse, e-postadresse, telefonnr., opplysninger om hvilke produkter du kjøper og eventuelt har returnert. Opplysningene innhentes med det formål å kunne levere produktene til deg. For ytterligere informasjon se Wellvitas personvernpolitikk.
Kjøp favorittproduktene dine på abonnement og spar penger på hver levering.
Få produktene levert rett hjem i postkassen, akkurat nårdu trenger dem.
Hos Wellvita er vi stolte av våre produkters gode effekt. De virker for de fleste - derfor gir vi kompensasjon til de som ikke er fornøyd etter 3 måneders bruk. Med vår fornøydgaranti får du mulighet til å prøve et nytt kosttilskudd med kr 100,- i rabatt, så du kan finne et produkt som passer til nettopp deg. Garantien gjelder for alle våre produkter. Både dem med rask virkning og dem som virker over lengere tid.
Vi står alltid klare til å hjelpe deg. Kontakt oss på kundeservice@wellvita.no eller på telefon: 37 08 13 00
Du kan når som helst endre eller sette abonnementet ditt på pause.
For mange kvinner henger en pen hud og et flott hår uløselig sammen med det å føle seg vakker – og de fleste vil nok derfor nikke gjenkjennende til at det brukes både tid og penger på pleie av hud og hår. Men hva skjer egentlig med huden og håret ditt når du blir eldre? Hva kan du selv gjøre for å bevare en vakker hud og et fyldig hår – hele livet.
Huden er kroppens største organ, og huden din har flere forskjellige funksjoner – men den viktigste funksjonen er å beskytte kroppen mot uønskede bakterier og andre mikroorganismer. Huden spiller dessuten en viktig rolle i forhold til opprettholdelse av fuktigheten i kroppen og i forhold til kroppens varmeregulering. Når du fryser, trekker blodårene i huden seg sammen for å holde på varmen og når du er varm, utvider blodårene seg for å slippe varmen ut. Huden har også en stor betydning for vårt sosiale liv, til dels i forhold til berøring, som f.eks. håndtrykk, klem eller seksuell stimulering og til dels i forhold til vårt utseende og selvbilde.
Huden består av tre lag; Epidermis (overhuden), dermis (lærhuden) og subcutis (underhuden). Overhuden (epidermis) er, som ordet også antyder, det ytterste hudlaget. Til tross for sin beskjedne tykkelse på helt ned til 0,1 mm, kan overhuden tåle enormt mye. Overhuden er så smart innrettet at den er tykkere på steder som må tåle mye slitasje, som bl.a. håndflater og fotsåler, samtidig som den er mye tynnere på bl.a. øyelokkene. Epidermis er under konstant fornyelse og det dannes hele tiden nye hudceller som dyttes mot overflaten, for til slutt å bli avstøtt. Faktisk kvitter vi oss med gjennomsnittlig 18 kg døde hudceller i løpet av livet.
Lærhuden (dermis) er hudens midterste lag – og det tykkeste av hudens tre lag. I lærhuden finner du hårsekker, samt talg- og svettekjertler. Hudens elastiske fibre (elastin) er også i lærhuden, det samme gjør hudens viktigste byggestein; kollagen. Kollagen har bl.a. betydning for hudens struktur og spenstighet og for hvor raskt sår og skader i huden heles.
Underhuden (subcutis) består hovedsakelig av bindevevsceller, som fungerer som fettdepoter. I tillegg til åt fungere som et lager for overskytende energi, fungerer underhuden også som et beskyttende lag rundt knokler og organer. Det er også i underhuden at hudens væskedepoter finnes.
Et av de tydelige tegnene på at vi blir eldre, ser vi i huden vår. Med alderen kan huden komme til å forandre seg i både farge og struktur – spesielt rynker og appelsinhud er alderstegn som oppleves sjenerende av mange.
Rynker. Bekymringsrynker, smilerynker, rynker under øynene og rynker i pannen – Det er nok de færreste som kan si seg fri for å ha oppdaget en rynke eller to, når de har passert sin første ungdom. Rynker er et helt naturlig alderstegn, som oppstår når huden mister sin elastisitet. Arvelige forhold spiller en viktig rolle i forhold til dannelse av rynker, men miljømessige faktore som f. eks. røykning og soling har også mye å si i forhold til utviklingen av rynker.
Etter hvert som du blir eldre, er det nesten uunngåelig at det ikke vil vises i huden din. En aldrende hud og en vakker hud trenger på ingen måte å være motsetninger. Det er mye du selv kan gjøre for å bevare en vakker hud:
Soling. Lys, skandinavisk hud og sterke solstråler går ikke så godt sammen. For mye soling setter turbofart på hudens aldring. Derfor kan du med fordel være vekk fra solen i midt på dagen og sørge for å bruke solkrem med høy faktor hele sommerhalvåret.
Røyking. Vil du ha en vakker og sunn hud, så skal du kutte ut sigarettene. Det er nemlig en klar sammenheng mellom røyking og rynker. Rynkene viser seg spesielt under øynene og rundt munnen. En flott hud trenger næring og når du røyker, ødelegges de små blodkarene som transporterer næring ut til huden. På kosmetologskoler bruker man det lite flatterende begrepet ”røykehud” om den effekten som røyking har på huden. Kjennetegnet på "røykehud" er en grålig undertone, samtidig med at huden er mindre elastisk og ofte har større og dypere porer enn hos ikke-røykere.
Søvn. Det er ikke uten grunn, at vi sier ”skjønnhetssøvn”- Det er nemlig når du sover, at huden din restituerer seg. Hvis du ikke får nok søvn, kommer aldringstegnene tidligere og raskere, samt at skader som solbrenthet, rifter og sår leges saktere.
Stress. Når du er stresset, påvirker det generelt kroppen din negativt. Stress virker svekkende på cellene dine og et økt stressnivå gjør at kroppen danner for mye kortisol. Kortisol er et hormon som forstyrrer produksjonen av talg i lærhuden, som igjen kan medføre urenheter i huden.
Væske. Det er viktig å holde en god væskebalanse – spesielt for huden din. Cellene i huden inneholder mye væske og når du ikke drikker nok, kan huden bli tørr og ru. Du skal faktisk drikke mellom halvannen og to liter vann om dagen for å gi huden din nok væske til å opprettholde fuktigheten.
Kollagen. Å pleie huden er særdeles viktig hvis du vil bevare en sunn og vakker hud. Mange bruker kremer og oljer i forsøket på å gi huden den fuktigheten den trenger og i håp om å utsette dannelsen an rynker. I de senere årene er det blitt mer populært å pleie huden innenfra, ved å ta kollagen som et kosttilskudd. Kollagen er hudens viktigste byggestein, men fra 30-årsalderen synker kroppens egen produksjon. Et daglig inntak av kollagen kan være med til å redusere rynker og appelsinhud samt bidra til en forbedret hudstruktur.
Håret er en del av identiteten vår og det spiller en sentral rolle i forhold til velværet – eller mangel på velvære – vi føler når vi står foran speilet. Noen steder på kroppen jobber vi hardt for å ha et stort og fyldig hår, mens andre steder tar vi alle midler i bruk for å fjerne håret helt og holdent
Gjennom hele livet skjer det endringer i håret vårt; fargen endrer seg, strukturen endrer seg og plasseringen på kroppen endrer seg. Mange opplever perioder hvor håret blir tynnere og kan det se mer slitt ut. Det kan det være mange grunner til. Det er dog ikke uvanlig at kvinner mister ekstra mye hår og opplever at håret blir tynt og livløst umiddelbart etter en graviditet eller i takt med at de blir eldre. Tynt og slitt hår kan også skyldes andre faktorer som f.eks. harde slankekurer, hard trening eller et usunt kosthold. Hvis du opplever perioder med hårtap eller tynt hår, kan det være en god idé å tilføre håret ekstra næring.
Hverdagen sliter på håret – og i vår iver etter å få håret til å fremstå fyldigere, glattere eller mer velpleid, så bidrar vi selv aktivt til slitasje på hårets. Men det finnes heldigvis forskjellige ting du kan gjøre for å beskytte håret ditt mot hverdagens slitasje.
Hyppig hårvask. Shampoo er i utgangspunktet ikke belastende for håret. Når du vasker håret, fjerner du forurenende stoffer fra omgivelsene og fra hårprodukter. Men såpen fjerner også fett fra cellene, så ved for hyppig hårvask kan det gå ut over håret og hårbunnen. 2 ganger i uken er et godt utgangspunkt. Kanskje litt mer hvis hodebunnen din produserer mye fett – og tilsvarende mindre, hvis du har tørt hår.
UV-stråler fra solen. Sol er deilig ... og godt for mange ting. Men på samme måte som at du kan få for mye sol på huden, så gjør det samme seg gjeldende for håret ditt. Hårets protein og det beskyttende melanin blir langsomt brutt ned av UV-strålene. Lyst hår blir påvirket mer enn mørkt hår, og grått eller hvitt hår blir påvirket aller mest. Så kjøp deg en flott solhatt og bruk den når solen står høyest på himmelen.
Kjemisk påvirkning. Hårprodukter kan inneholde kjemikalier, som kan belaste håret. Her gjelder det naturligvis å gå etter de skånsomme variantene. I tillegg kan klor være en belastning. Hvis du ofte er i svømmehallen, er en god badehette en enkel og effektiv løsning.
Styling med varme. Rettetang, krølltang og hårføner! Når frisyren skal settes, så er disse redskaper ofte en del av verktøyskassen. Men for mye varme sliter på håret, derfor kan stylingsverktøyene med fordel brukes med omtanke. Sett f.eks. hårføneren på kald luft og overvei nøye om du MÅ bruke rettetangen på håret ditt hver dag.
Børste og hårstrikk. Det finnes mange forskjellige hårbørster. Det er viktig at du velger en hårbørste som passer til ditt hår og dine behov for styling. Her kan frisøren din være en god sparringspartner. Vil du ha en børste som er ekstra skånsom for håret, kan du med fordel velge en naturbørste. Til langt hår kan du velge en stor og myk børste med gummitagger og til kort og krøllete hår vil en spikerbørste være perfekt.
Et sunt hår har en større motstandskraft mot hverdagens slitasje, derfor kan det være en fordel å styrke håret innenfra med ingredienser som tilfører håret viktige næringsstoffer.