Spar minst 20% på hver levering
Kjøp favorittproduktene dine på abonnement og spar penger på hver levering.
Få produktene levert rett hjem i postkassen, akkurat nårdu trenger dem.
Wellvita AS
Organisasjonsnr: 995 351 048
Engenes 15
4865 Åmli
Tlf: 37 08 13 00
E-post: kundeservice@wellvita.no
Avtaler med Wellvita AS inngås på norsk.
Alle elektroniske bestillinger mottar en elektronisk ordrebekreftelse. Vi utsteder en skriftlig faktura som virker som en ordrebekreftelse og som vedlegges alle forsendelser.
Wellvita leverer i Norge.
Samtlige priser angis i NOK og er inklusiv merverdiavgift. Alle priser oppdateres løpende. Alle forsendelser tillegges porto og ekspesidjonsgebyr på kr 39,-.
Wellvita benytter Posten Norge som distributør og du kan forvente å motta dine produkter i løpet av 3 til 7 virkedager. Har du ikke mottatt bestillingen din i løpet av syv virkedager etter bestilling, ber vi deg kontakte kundeservice på telefon 37 08 13 00 mandag til fredag mellom klokken 8 og 16 eller på e-post: kundeservice@wellvita.no.
Maksbeløp for onlinebestilling er kr 700,-. Overstiger din bestilling dette beløpet ber vi deg bestille pr telefon: 37 08 13 00.
Avtalen fungerer som et individuelt tilpasset abonnement uten bindingstid eller minstekjøpskrav.
Dersom Wellvita ikke leverer varen, eller leverer den for sent i henhold til avtalen, og det ikke skyldes deg eller forhold på din side, kan du i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven paragraf 6, etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen eller kreve erstatning fra Wellvita.
Ved forsinkelse må kravet rettes Wellvita innen rimelig tid.
Wellvitas produkter oppfyller norske myndigheters krav. Wellvita påtar seg produktansvar overfor deg ifølge gjeldende lovgivning. Wellvitas erstatningsansvar er ved alle erstatningskrav begrenset til et beløp svarende til prisen på den varen som du har kjøpt.
Du skal være fylt 18 år for å kunne handle hos oss. Introduksjonstilbudet gjelder kun for nye kunder. Etterfølgende bestillinger vil bli fakturert til normal pris.
Når du bestiller hos Wellvita AS vil du bli tilbudt forskjellige betalingsmetoder i forbindelse med din ordre.
Det er kun de tilbudte betalingsmetoder som kan benyttes.
Når du bestiller en vare hos Wellvita AS, kan du velge at vi sender deg en faktura sammen med din ordre, du har 14 dagers betalingsfrist fra fakturadato.
Du kan betale din faktura her.
Du bruker Bank ID for verifisering.
Onlinekjøp med betalingskort avsluttes ved 2-faktor godkjennelse: Pr. januar 2021 er det kommet nye EU-regler ved onlinekjøp med betalingskort. Det betyr at kjøp med betalingskort skal godkjennes med enten Bank ID eller en engangskode via SMS, samt personlig kode.
Vi garanterer at dine opplysninger behandles fortrolig. All informasjon sendes kryptert og er dermed beskyttet.
Såfremt transaksjonen godkjennes, reserveres beløpet med det samme. Beløpet vil bli trukket fra din konto når vi sender din ordre.
Hvis en online-betalingsmetode ikke godkjennes, vil dette og en betalingsdato fremkomme på den fakturaen som sendes sammen med bestillingen din. Kontakt banken din eller kortutsteder, hvis du har spørsmål ang. hvorfor betalingen din ikke kunne godkjennes.
Hvis det skjer en feil, eller betalingen avbrytes, vil ordren ikke gå gjennom. Er du i tvil om din ordre er gått gjennom, så kontakt kundeservice.
Når du velger å betale din bestilling med en online betalingsmetode, gir du samtidig samtykke til at vi automatisk kan trekke fremtidige beløp fra den angitte konto. Vi trekker beløpet samme dag vi sender leveringen til din angitte adresse. Vi samarbeider med NETS ved nettbetaling og du bruker Bank ID for å verifisere avtalen.
Vi gjør oppmerksom på at ved betaling hvor det benyttes bankoverførsel, ytes det ikke dekning via innsigelsesordningen.
Din betalingsavtale stopper automatisk når du sier opp ditt abonnement på produktet/produktene. Det betyr at du ikke trenger å foreta noe annet etter oppsigelse av abonnementet - betalingsavtalen annulleres med denne handlingen. Du vil motta en digital bekreftelse på at abonnementet er avsluttet.
Oppsigelse av et produkt som er bestilt på abonnement, må skje senest 14 dager før neste leveringsdato på nettopp det abonnementet du vil stoppe. Se endringsfrist på gjeldende produkts varelinje på faktura.
Oppsigelse kan skje via nedenforstående link eller ved å kontakte Wellvita på telefon 37 08 13 00.
Klikk her for å gjenoppta eller sette på pause/si opp abonnement Returnerer du 2. eller senere leveringer av et produkt som er bestilt på abonnement, så har Wellvita allerede hatt utgiften til håndtering og forsendelse, og du vil derfor motta en faktura på kr 99 til dekning av administrasjon og forsendelse.
Uteblir betalingen sender vi purringer til deg. Såfremt du har opplyst e-post adresse til oss vil de to første purringene bli sendt på e-post. Hver purring tillegges purregebyrpå kr 35,- i overensstemmelsemed gjeldende lovgivning. Inkassovarsel sendes pr. post. Hvis betaling etter inkassovarsel fortsatt uteblir, forbeholder vi oss retten til å overgi saken til inkasso.
Ved kjøp/bestilling av kosttilskudd på Wellvitas abonnement, har du 14 dagers angrerett på den 1. levering.
Ved abonnement er etterfølgende leveringer ikke omfattet av angreretten. Ønsker du å holde pause eller si opp din avtale om løpende levering skal du underrette Wellvita om dette, så vi vet at vi skal stoppe forsendelsen til deg. Avmelding kan skje ved henvendelse til kundeservice på telefon 37 08 13 00 eller på www.wellvita.no.
Angrefristen utløper 14 dager etter den dag du har mottatt din vare, eller får den siste vare i fysisk besittelse, når det dreier seg om en avtale om flere forskjellige varer, som er bestilt i en ordre, og som leveres enkeltvis. Varen/varene skal sendes i retur til oss innen 14 dager etter at melding om bruk av angreretten er gitt.
Du skal innen 14 dager fra mottakelse underrette oss om at du ønsker å angre ditt kjøp. Ta kontakt og informer oss på e-post: kundeservice@wellvita.no pr. telefon: 37 08 13 00 eller ved å benytte standard angrerettskjema. Angrerettskjema er sendt deg på e-post sammen med ordrebekreftelsen eller levert sammen med produktene. Har du ikke mottatt det, kan du finne skjemaet her (PDF). I din underrettelse skal du gjøre oss utvetydig oppmerksom på at du ønsker å benytte din angrerett.
Wellvita AS
Engenes 15
4865 Åmli.
Du skal vedlegge fakturaen (eller annen dokumentasjon for ditt kjøp hos oss) når du returnerer varen. Ved returnering bør du sørge for at varene er forsvarlig innpakket. Du har nemlig selv ansvaret for varene inntil vi har mottatt og godkjent dine returnerte produkter.
Du skal selv betale utgiftene ved tilbakelevering av varen når du angrer. Merk! Vi mottar ikke pakker sendt pr. oppkrav eller pakker som skal hentes på utleveringssted.
Hvis du benytter angreretten refunderer vi alle betalinger mottatt fra deg, herunder våre leveringsomkostninger for å sende varen til deg, uten unødig forsinkelse og under alle omstendigheter senest 14 dager fra den dato hvor vi har fått varen i retur. Tilbakebetaling skjer ved kontooverførsel.
Du kan miste ditt kjøpsbeløp, helt eller delvis. Det skjer hvis varens verdi er forringet fordi:
- Du har brutt plomberingen/tatt varen i bruk
- Den har blitt skadet mens du hadde ansvaret for den
- Du har håndtert varen på annen måte enn det var nødvendig for at du kunne fastslå varenes art, egenskaper og den måte som de fungerer på
- Du har ikke fulgt de begrensninger i angreretten som følger av plombering, varetype mm.
Kjøpslovens regler om mangler og reklamasjon anvendes. Du har 24 måneders reklamasjonsrett. Reklamasjonsretten betyr at hvis varen er beheftet med en mangel, kan du enten få varen omlevert eller pengene tilbake, avhengig av den konkrete situasjonen. Reklamasjonsretten begrenses av varens naturlige holdbarhet. Refusjon ved reklamasjon skjer innen 14 dager.
Du skal reklamere hurtigst mulig etter at du har oppdaget en feil/mangel. Kontakt kundeservice enten skriftlig (kundeservice@wellvita.no) eller på telefon 37 08 13 00. Du kan også benytte dette reklamasjonsskjemaet (PDF).
Er reklamasjonen berettiget, refunderer vi naturligvis dine fraktomkostninger til å sende varen retur til oss ifølge gjeldende priser fra Posten Norge. Er reklamasjonen ikke berettiget, skal du selv dekke alle utgifter til transport.
Husk at varen alltid skal sendes i forsvarlig emballasje og få en kvittering på at det er sendt. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varene inntil varen er mottatt hos oss. Gjem derfor på kvittering, inklusive opplysning om fraktomkostninger.
Vi mottar ikke pakker/brev sendt pr. oppkrav eller til henting på utleveringssted.
Wellvita AS kan ensidig endre disse kjøpsvilkår. Endringer trer først i kraft 14 dager etter at du har mottatt de endrede kjøpsvilkår, enten sammen med en levering eller pr. post eller e-post.
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Kjøperen kan ta kontakt med Forbrukerrådet for å få bistand i en eventuell tvist med selger:
Forbrukerrådet
Fred Olsens gate 1
0152 OSLO www.forbrukerradet.no
Ved en eventuell tvist, følger vi forbrukerklageutvalgets avgjørelser.
Du kan eventuelt sende din klage via EUs nettplattform for tvisteløsning link: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=NO
Når du kjøper et produkt på hjemmesiden innhenter vi opplysninger om deg. Det dreier seg om navn, adresse, e-postadresse, telefonnr., opplysninger om hvilke produkter du kjøper og eventuelt har returnert. Opplysningene innhentes med det formål å kunne levere produktene til deg. For ytterligere informasjon se Wellvitas personvernpolitikk.
Kjøp favorittproduktene dine på abonnement og spar penger på hver levering.
Få produktene levert rett hjem i postkassen, akkurat nårdu trenger dem.
Hos Wellvita er vi stolte av våre produkters gode effekt. De virker for de fleste - derfor gir vi kompensasjon til de som ikke er fornøyd etter 3 måneders bruk. Med vår fornøydgaranti får du mulighet til å prøve et nytt kosttilskudd med kr 100,- i rabatt, så du kan finne et produkt som passer til nettopp deg. Garantien gjelder for alle våre produkter. Både dem med rask virkning og dem som virker over lengere tid.
Vi står alltid klare til å hjelpe deg. Kontakt oss på kundeservice@wellvita.no eller på telefon: 37 08 13 00
Du kan når som helst endre eller sette abonnementet ditt på pause.
Vi hjelper deg gjerne med å svare på alle dine spørsmål.
Under finner du de oftest stilte spørsmålene og svar.
Har du andre spørsmål, er du hjertelig velkommen til å kontakte oss.
Vi er sitter klare ved telefonen alle hverdager fra kl. 8:00 til 16:00
Abonnement betyr at du automatisk mottar en ny forsendelse av ditt kosttilskudd før boksen er tom. Med et abonnement har vi gjort det enklere for deg. Du kan å ta ditt daglige tilskudd uten å måtte bestille på nytt hver gang. Denne tjenesten betyr at du ikke risikerer å gå tom for tabletter.
For å kunne gi deg god service, er det viktig at du forteller oss om endringer i doseringen din. Vi ber deg kontakte kundeservice, så hjelper vi deg med å justere intervallet på leveringene slik at det er tilpasset doseringen din.
Ja selvfølgelig. Hvis du ønsker å motta ditt produkt tidligere enn normalt pga ferie eller lignende, ta kontakt med kundeservice så tidlig som mulig. Våre medarbeidere på kundeservice vil hjelpe deg med dette. Vær oppmerksom på at vår leveringstid er 3-7 dager.
Du kan enkelt si opp abonnementet ditt ved å gå inn på "Min Wellvita" på vår hjemmeside. Du kan også kontakte kundeservice på tlf: 37 08 13 00, så vil vi hjelpe deg.
Ja, på vår hjemmeside kan du logge deg inn på Min Wellvita, og finne en oversikt og administrere alle dine abonnement. Klikk på "Endre abonnement" og du kan se hvor mange leveringer du har mottatt og når vi kommer til å sende neste pakke. Du kan også gjøre endringer i abonnementet ditt, hvis du ønsker det.
Ja, du kan ringe kundeservice på tlf: 37 08 13 00, så vil de endre ditt abommenet til dine ønsker og behov.
Ja, du kan ha så mange abonnement du ønsker.
Leveringstiden er mellom 3 - 7 dager. Bestillinger som mottas før kl. 13.00 sendes samme dag. Bestillinger som kommer etter kl. 13.00, i helger eller på helligdager, blir sendt på første virkedag.
Ja, porto og ekspedisjongebyr på kr 39,00.
Du vil motta en ordrebekreftelse når ordren din er registrert og lagt til forsendelse.
Vår leveringstid er normalt 3-7 virkedager. Vi beklager at du ikke har mottatt pakken innen det lovede antall dager. Vennligst ta kontakt med kundeservice på tlf: 37 08 13 00 eller e-post: kundeservice@wellvita.no, så vil vi hjelpe deg.
Nei, dessverre.
Det gjør det selvfølgelig. Kontakt kundeservice, så finner vi sammen ut når det passer at du mottar en samlet levering.
Leveringstidspunktet avhenger av bestillingstidspunktet og hvilket leveringsintervall det er på produktet du har bestilt. Kontakt gjerne kundeservice, så hjelper vi med å samle alt til et leveringstidpunkt for deg.
Ja. Ønsker du å få produktene levert til en annen adresse, permanent eller for en kortere periode (f.eks. i ferier) - så kontakt vår kundeservice. De vil sørge for å rette leveringsadressen etter ditt ønske.
Din neste levering avhenger av om det er et abonnementsprodukt med 30 eller 60 dagers intervall. Vi sender alltid produktene noen dager før din foregående levering går tom, slik at du alltid skal ha produktet ditt tilgjengelig.
Ikke noe problem. Ta kontakt med kundeservice, så tilpasser de leveringsintervallet etter ditt ønske.
Hvordan kan jeg betale? Du kan betale direkte på vår hjemmeside med MasterCard, Visa, Vipps, Klarna, Apple pay og Paypal
Vi aksepterer MasterCard og Visa.
Ja,ved onlinebestilling kan du velge betaling via Klarna eller få tilsendt faktura, sammen med bestillingen din.
Hvis du velger å ringe kundeservice for å bestille, vil de sende deg en e-post eller SMS med en betalingslink, som du kan bruke til å betale din ordre.
Du vil bli veiledet gjennom betalingen når du velger Klarna som betalingsmetode.
Ja, hvis du mottar faktura fra oss i forbindelse med bestillingen din, kan du legge denne i betalingsservice hos banken din.
Beløpet trekkes først når vi sender den bestilte varen til deg.
Vi beklager at du har mottatt feil produkt. Vennligst ta kontakt med vår kundeservice på tlf: 37 08 13 00 eller på e-post: kundeservice@wellvita.no, så skal vi hjelpe deg.
Du har 14 dagers angrerett på ditt første kjøp av et produkt. Vennligst kontakt kundeservice på tlf: 37 08 13 00 så hjelper vi deg med hvordan du skal gå frem.
Ønsker du å benytte angreretten og returnere første levering av et produkt på abonnement, vennligst kontakt kundeservice på tlf: 37 08 13 00. Du kan også benytte returskjema på hjemmesiden vår. Vi mottar ikke pakker sendt pr. oppkrav eller pakker som skal hentes på utleveringssted.
Merknad! Det er ikke returrett på 2. eller senere leveringer av et produkt bestilt på abonnement, da de er identiske med den første leveringen.
Ja, du skal selv betale for frakt tilbake til oss. Vi mottar ikke pakker sendt pr postoppkrav eller pakker som skal hentes på utleveringsssted. Ta vare på kvittering for returforsendelsen. Det er ditt ansvar å følge opp at vi mottar varen. Hvis du ønsker å returnere første levering av et produkt på abonnement, vennligst ta kontakt med kundeservice på tlf: 37 08 13 00. Merknad! Det er ikke returrett på den 2. eller senere leveringer av et produkt bestilt på abonnement, da de er identiske med den første leveringen.
Vi beklager å høre at du har mottatt feil produkt. Vennligst kontakt vår kundeservice på tlf: 37 08 13 00 eller e-post: kundeservice@wellvita.no, så vil vi hjelpe deg.
Kosttilskudd inneholder som regel noe man også kan få i et vanlig kosthold. De fleste tåler kosttilkudd uten problemer. Noen få er overfølsomme for bestemte matvarer, så hvis man har denne typen problemer bør man være forsiktig. I ingredienslisten er alt som produktet inneholder, listet opp.
Er du usikker på om du kan ta Wellvitas produkter sammen med medisinen din, anbefaler vi at du snakker med fastlegen din før du begynner å ta kosttilskuddet.
Ja, tablettene kan deles eller knuses. Noen av tablettene har et beskyttende lag som hindrer smak, så du kan oppleve en sterk smak (f. eks. av ingefær), hvis du deler dem. Du kan forsøke å ta hele tabletten med en væske som er litt tykkere enn vann, f. eks. eple juice/smoothies, hvis du synes det er vanskelig å svelge dem hele.
Hvis det står en anvisning på produktet, bør du følge den. Hvis det ikke står en anbefaling på produktet, kan du ta det når som helst. Det viktigste er at du husker å ta produktet hver dag.
Vi anbefaler ikke at man overdoserer næringstoffer, men mange vitaminer er vannoppløselige og forsvinner raskt ut av kroppen. En kortvaring overdosering er sjelden et problem. Er man over 65 år, bør man ikke ta mer enn 0,5mg mangan, heller ikke vitamin A og sink bør man få for mye av over lengre tid. Er du i tvil om kombinasjon av produkter, kan du ringe oss.
Se ingredienslisten på produktet eller på hjemmesiden. Som utgangspunkt er det ikke laktose i produktene våre.
Hvis ikke det er nevnt nøtter eller "spor av nøtter" i ingredienslisten, er det ikke nøtter i produktet. Som utgangspunkt er det ikke nøtter i våre produkter.
Du kan finne alle ingrediensene i ingredienslisten. Hvis det ikke nevnes gluten eller kortprodukter i listen, er det ikke guliten i produktet. Som regel inneholder ikke våre produkter gluten, men sjekk ingredienslisten.
Det tar tid før effekten av et kosttilskud merkes, effekten kommer sakte med sikkert over tid. På generelt kan man si at den endelige effekten bør merkes etter ca 10-12 ukers bruk.
Trenger du råd, har spørsmål eller trenger å kontakte oss av andre grunnen, kan du ringe vår kundeservice på 37 08 13 00 i åpningstiden, man-fre mellom 08.00 - 16.00, eller du kan kontakte oss via e-post: kundeservice@wellvita.no
Kundeservice er åpent fre 08.00 - 16.00 man-fre. Vil du kontakte oss utenom åpningstiden kan du sende oss en e-post: kundeservice@wellvita.no, og vi besvarer den påfølgende dag - eller mandag, hvis du kontakter oss i helgen.
Nei, du kan bare finne og kjøpe våre produkter på vår nettside. Ved å selge direkte til våre kunder fra vår nettbutikk, kan vi tilby deg bedre priser fordi vi fjerner fordyrende mellomledd.
Du kan bestille direkte fra vår nettside eller du kan bestille ved å kontakte vår kundeservice på tlf: 37 08 13 00.
Du kan gjøre det enkelt ved å klikke på "Meld deg av" i bunnen av hvert nyhetsbrev. Følg deretter instruksjonen.I tillegg kan du melde deg av på hjemmesiden vår, eller ved å kontakte kundeservice, så skal vi hjelpe deg.
Noen av e-postene vi sender ut er automatiske genererte e-poster med "no-reply". Disse e-postene kan ikke besvares, men du kan isteden sende e-post til: kundeservice@wellvita.no