SPØRSMÅL OG SVAR

Vi hjelper deg gjerne med å svare på alle dine spørsmål.
Under finner du de oftest stilte spørsmålene og svar.
Har du andre spørsmål, er du hjertelig velkommen til å kontakte oss.
Vi er sitter klare ved telefonen alle hverdager fra kl. 8:00 til 16:00

Abonnement

  • Hva er et abonnement?

    Abonnement betyr at du automatisk mottar en ny forsendelse av ditt kosttilskudd før boksen er tom. Med et abonnement har vi gjort det enklere for deg. Du kan å ta ditt daglige tilskudd uten å måtte bestille på nytt hver gang. Denne tjenesten betyr at du ikke risikerer å gå tom for tabletter.

  • Jeg har for mange/for lite tabletter. Hva kan jeg gjøre?

    For å kunne gi deg god service, er det viktig at du forteller oss om endringer i doseringen din. Vi ber deg kontakte kundeservice, så hjelper vi deg med å justere intervallet på leveringene slik at det er tilpasset doseringen din.

  • Kan jeg få leveringen/produktene tidligere?

    Ja selvfølgelig. Hvis du ønsker å motta ditt produkt tidligere enn normalt pga ferie eller lignende, ta kontakt med kundeservice så tidlig som mulig. Våre medarbeidere på kundeservice vil hjelpe deg med dette. Vær oppmerksom på at vår leveringstid er 3-7 dager.

  • Hvordan kan jeg si opp abonnmentet mitt?

    Du kan enkelt si opp abonnementet ditt ved å gå inn på "Min Wellvita" på vår hjemmeside. Du kan også kontakte kundeservice på tlf: 37 08 13 00, så vil vi hjelpe deg.

  • Kan jeg finne en oversikt over mine abonnement?

    Ja, på vår hjemmeside kan du logge deg inn på Min Wellvita, og finne en oversikt og administrere alle dine abonnement. Klikk på "Endre abonnement" og du kan se hvor mange leveringer du har mottatt og når vi kommer til å sende neste pakke. Du kan også gjøre endringer i abonnementet ditt, hvis du ønsker det.

  • Kan jeg endre mitt abonnement?

    Ja, du kan ringe kundeservice på tlf: 37 08 13 00, så vil de endre ditt abommenet til dine ønsker og behov.

  • Kan jeg ha flere abonnement på en gang?

    Ja, du kan ha så mange abonnement du ønsker.

Levering

  • Hvor lang er leveringstiden?

    Leveringstiden er mellom 3 - 7 dager. Bestillinger som mottas før kl. 13.00 sendes samme dag. Bestillinger som kommer etter kl. 13.00, i helger eller på helligdager, blir sendt på første virkedag.

  • Betaler jeg for frakt?

    Ja, porto og ekspedisjongebyr på kr 39,00.

  • Får jeg en e-post eller SMS når pakken min er sendt?

    Du vil motta en ordrebekreftelse når ordren din er registrert og lagt til forsendelse.

  • Jeg har ikke mottatt pakken min etter 7 dager. Hva skal jeg gjøre?

    Vår leveringstid er normalt 3-7 virkedager. Vi beklager at du ikke har mottatt pakken innen det lovede antall dager. Vennligst ta kontakt med kundeservice på tlf: 37 08 13 00 eller e-post: kundeservice@wellvita.no, så vil vi hjelpe deg.

  • Kan jeg spore pakken min?

    Nei, dessverre.

  • Jeg får flere produkter fra dere. Kan de sendes sammen?

    Det gjør det selvfølgelig. Kontakt kundeservice, så finner vi sammen ut når det passer at du mottar en samlet levering.

  • Hvorfor leveres ikke produktene mine samtidig?

    Leveringstidspunktet avhenger av bestillingstidspunktet og hvilket leveringsintervall det er på produktet du har bestilt. Kontakt gjerne kundeservice, så hjelper vi med å samle alt til et leveringstidpunkt for deg.

  • Kan dere levere til en annen adresse?

    Ja. Ønsker du å få produktene levert til en annen adresse, permanent eller for en kortere periode (f.eks. i ferier) - så kontakt vår kundeservice. De vil sørge for å rette leveringsadressen etter ditt ønske.

  • Når får jeg min neste levering?

    Din neste levering avhenger av om det er et abonnementsprodukt med 30 eller 60 dagers intervall. Vi sender alltid produktene noen dager før din foregående levering går tom, slik at du alltid skal ha produktet ditt tilgjengelig.

  • Jeg får levert for ofte!

    Ikke noe problem. Ta kontakt med kundeservice, så tilpasser de leveringsintervallet etter ditt ønske.

Betaling

  • Hvordan kan jeg betale?

    Hvordan kan jeg betale? Du kan betale direkte på vår hjemmeside med MasterCard, Visa, Vipps, Klarna, Apple pay og Paypal

  • Hvilke kredittkort kan jeg betale med?

    Vi aksepterer MasterCard og Visa.

  • Kan jeg velge å betale etter at jeg har mottatt pakken?

    Ja,ved onlinebestilling kan du velge betaling via Klarna eller få tilsendt faktura, sammen med bestillingen din.

  • Hvordan betaler jeg når jeg bestiller på telefon?

    Hvis du velger å ringe kundeservice for å bestille, vil de sende deg en e-post eller SMS med en betalingslink, som du kan bruke til å betale din ordre.

  • Hvordan betaler jeg med Klarna?

    Du vil bli veiledet gjennom betalingen når du velger Klarna som betalingsmetode.

  • Kan jeg inngå en betalingsavtale?

    Ja, hvis du mottar faktura fra oss i forbindelse med bestillingen din, kan du legge denne i betalingsservice hos banken din.

  • Når trekkes beløpet fra min konto?

    Beløpet trekkes først når vi sender den bestilte varen til deg.

Retur

  • Jeg har mottatt feil produkt, hvordan sender jeg det tilbake?

    Vi beklager at du har mottatt feil produkt. Vennligst ta kontakt med vår kundeservice på tlf: 37 08 13 00 eller på e-post: kundeservice@wellvita.no, så skal vi hjelpe deg.

  • Hva hvis jeg angrer på kjøpet?

    Du har 14 dagers angrerett på ditt første kjøp av et produkt. Vennligst kontakt kundeservice på tlf: 37 08 13 00 så hjelper vi deg med hvordan du skal gå frem.

  • Jeg vil returnere pakken. Hvordan gjør jeg det?

    Ønsker du å benytte angreretten og returnere første levering av et produkt på abonnement, vennligst kontakt kundeservice på tlf: 37 08 13 00. Du kan også benytte returskjema på hjemmesiden vår. Vi mottar ikke pakker sendt pr. oppkrav eller pakker som skal hentes på utleveringssted.
    Merknad! Det er ikke returrett på 2. eller senere leveringer av et produkt bestilt på abonnement, da de er identiske med den første leveringen.

  • Skal jeg betaler for retur av produkt?

    Ja, du skal selv betale for frakt tilbake til oss. Vi mottar ikke pakker sendt pr postoppkrav eller pakker som skal hentes på utleveringsssted. Ta vare på kvittering for returforsendelsen. Det er ditt ansvar å følge opp at vi mottar varen. Hvis du ønsker å returnere første levering av et produkt på abonnement, vennligst ta kontakt med kundeservice på tlf: 37 08 13 00. Merknad! Det er ikke returrett på den 2. eller senere leveringer av et produkt bestilt på abonnement, da de er identiske med den første leveringen.

Produkter

  • Jeg mottok feil produkt, hva gjør jeg?

    Vi beklager å høre at du har mottatt feil produkt. Vennligst kontakt vår kundeservice på tlf: 37 08 13 00 eller e-post: kundeservice@wellvita.no, så vil vi hjelpe deg.

  • Tåler alle produktene?

    Kosttilskudd inneholder som regel noe man også kan få i et vanlig kosthold. De fleste tåler kosttilkudd uten problemer. Noen få er overfølsomme for bestemte matvarer, så hvis man har denne typen problemer bør man være forsiktig. I ingredienslisten er alt som produktet inneholder, listet opp.

  • Kan jeg bruke kosttilskudd sammen med medisinen min?

    Er du usikker på om du kan ta Wellvitas produkter sammen med medisinen din, anbefaler vi at du snakker med fastlegen din før du begynner å ta kosttilskuddet.

  • Kan jeg dele tablettene?

    Ja, tablettene kan deles eller knuses. Noen av tablettene har et beskyttende lag som hindrer smak, så du kan oppleve en sterk smak (f. eks. av ingefær), hvis du deler dem. Du kan forsøke å ta hele tabletten med en væske som er litt tykkere enn vann, f. eks. eple juice/smoothies, hvis du synes det er vanskelig å svelge dem hele.

  • Når bør jeg ta kosttilskuddene?

    Hvis det står en anvisning på produktet, bør du følge den. Hvis det ikke står en anbefaling på produktet, kan du ta det når som helst. Det viktigste er at du husker å ta produktet hver dag.

  • Kan jeg ta for mye vitaminer?

    Vi anbefaler ikke at man overdoserer næringstoffer, men mange vitaminer er vannoppløselige og forsvinner raskt ut av kroppen. En kortvaring overdosering er sjelden et problem. Er man over 65 år, bør man ikke ta mer enn 0,5mg mangan, heller ikke vitamin A og sink bør man få for mye av over lengre tid. Er du i tvil om kombinasjon av produkter, kan du ringe oss.

  • Er det laktose i produktene?

    Se ingredienslisten på produktet eller på hjemmesiden. Som utgangspunkt er det ikke laktose i produktene våre.

  • Kan det være spor av nøtter i produktene?

    Hvis ikke det er nevnt nøtter eller "spor av nøtter" i ingredienslisten, er det ikke nøtter i produktet. Som utgangspunkt er det ikke nøtter i våre produkter.

  • Er det gluten i produktene?

    Du kan finne alle ingrediensene i ingredienslisten. Hvis det ikke nevnes gluten eller kortprodukter i listen, er det ikke guliten i produktet. Som regel inneholder ikke våre produkter gluten, men sjekk ingredienslisten.

  • Når kan jeg forvente at produktet virker?

    Det tar tid før effekten av et kosttilskud merkes, effekten kommer sakte med sikkert over tid. På generelt kan man si at den endelige effekten bør merkes etter ca 10-12 ukers bruk.

Annet

  • Hvordan kan jeg kontakte Wellvita?

    Trenger du råd, har spørsmål eller trenger å kontakte oss av andre grunnen, kan du ringe vår kundeservice på 37 08 13 00 i åpningstiden, man-fre mellom 08.00 - 16.00, eller du kan kontakte oss via e-post: kundeservice@wellvita.no

  • Hva er deres åpningstider?

    Kundeservice er åpent fre 08.00 - 16.00 man-fre. Vil du kontakte oss utenom åpningstiden kan du sende oss en e-post: kundeservice@wellvita.no, og vi besvarer den påfølgende dag - eller mandag, hvis du kontakter oss i helgen.

  • Kan jeg kjøpe Wellvita produkter i fysiske butikker?

    Nei, du kan bare finne og kjøpe våre produkter på vår nettside. Ved å selge direkte til våre kunder fra vår nettbutikk, kan vi tilby deg bedre priser fordi vi fjerner fordyrende mellomledd.

  • Hvordan kan jeg bestille?

    Du kan bestille direkte fra vår nettside eller du kan bestille ved å kontakte vår kundeservice på tlf: 37 08 13 00.

  • Hvordan kan jeg melde meg av nyhetsbrevet?

    Du kan gjøre det enkelt ved å klikke på "Meld deg av" i bunnen av hvert nyhetsbrev. Følg deretter instruksjonen.I tillegg kan du melde deg av på hjemmesiden vår, eller ved å kontakte kundeservice, så skal vi hjelpe deg.

  • Hvorfor kan jeg ikke svare på e-poster jeg får fra Wellvita?

    Noen av e-postene vi sender ut er automatiske genererte e-poster med "no-reply". Disse e-postene kan ikke besvares, men du kan isteden sende e-post til: kundeservice@wellvita.no