Spar minst 20% på hver levering
Kjøp favorittproduktene dine på abonnement og spar penger på hver levering.
Få produktene levert rett hjem i postkassen, akkurat nårdu trenger dem.
Wellvita AS
Organisasjonsnr: 995 351 048
Engenes 15
4865 Åmli
Tlf: 37 08 13 00
E-post: kundeservice@wellvita.no
Avtaler med Wellvita AS inngås på norsk.
Alle elektroniske bestillinger mottar en elektronisk ordrebekreftelse. Vi utsteder en skriftlig faktura som virker som en ordrebekreftelse og som vedlegges alle forsendelser.
Wellvita leverer i Norge.
Samtlige priser angis i NOK og er inklusiv merverdiavgift. Alle priser oppdateres løpende. Alle forsendelser tillegges porto og ekspesidjonsgebyr på kr 39,-.
Wellvita benytter Posten Norge som distributør og du kan forvente å motta dine produkter i løpet av 3 til 7 virkedager. Har du ikke mottatt bestillingen din i løpet av syv virkedager etter bestilling, ber vi deg kontakte kundeservice på telefon 37 08 13 00 mandag til fredag mellom klokken 8 og 16 eller på e-post: kundeservice@wellvita.no.
Maksbeløp for onlinebestilling er kr 700,-. Overstiger din bestilling dette beløpet ber vi deg bestille pr telefon: 37 08 13 00.
Avtalen fungerer som et individuelt tilpasset abonnement uten bindingstid eller minstekjøpskrav.
Dersom Wellvita ikke leverer varen, eller leverer den for sent i henhold til avtalen, og det ikke skyldes deg eller forhold på din side, kan du i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven paragraf 6, etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen eller kreve erstatning fra Wellvita.
Ved forsinkelse må kravet rettes Wellvita innen rimelig tid.
Wellvitas produkter oppfyller norske myndigheters krav. Wellvita påtar seg produktansvar overfor deg ifølge gjeldende lovgivning. Wellvitas erstatningsansvar er ved alle erstatningskrav begrenset til et beløp svarende til prisen på den varen som du har kjøpt.
Du skal være fylt 18 år for å kunne handle hos oss. Introduksjonstilbudet gjelder kun for nye kunder. Etterfølgende bestillinger vil bli fakturert til normal pris.
Når du bestiller hos Wellvita AS vil du bli tilbudt forskjellige betalingsmetoder i forbindelse med din ordre.
Det er kun de tilbudte betalingsmetoder som kan benyttes.
Når du bestiller en vare hos Wellvita AS, kan du velge at vi sender deg en faktura sammen med din ordre, du har 14 dagers betalingsfrist fra fakturadato.
Du kan betale din faktura her.
Du bruker Bank ID for verifisering.
Onlinekjøp med betalingskort avsluttes ved 2-faktor godkjennelse: Pr. januar 2021 er det kommet nye EU-regler ved onlinekjøp med betalingskort. Det betyr at kjøp med betalingskort skal godkjennes med enten Bank ID eller en engangskode via SMS, samt personlig kode.
Vi garanterer at dine opplysninger behandles fortrolig. All informasjon sendes kryptert og er dermed beskyttet.
Såfremt transaksjonen godkjennes, reserveres beløpet med det samme. Beløpet vil bli trukket fra din konto når vi sender din ordre.
Hvis en online-betalingsmetode ikke godkjennes, vil dette og en betalingsdato fremkomme på den fakturaen som sendes sammen med bestillingen din. Kontakt banken din eller kortutsteder, hvis du har spørsmål ang. hvorfor betalingen din ikke kunne godkjennes.
Hvis det skjer en feil, eller betalingen avbrytes, vil ordren ikke gå gjennom. Er du i tvil om din ordre er gått gjennom, så kontakt kundeservice.
Når du velger å betale din bestilling med en online betalingsmetode, gir du samtidig samtykke til at vi automatisk kan trekke fremtidige beløp fra den angitte konto. Vi trekker beløpet samme dag vi sender leveringen til din angitte adresse. Vi samarbeider med NETS ved nettbetaling og du bruker Bank ID for å verifisere avtalen.
Vi gjør oppmerksom på at ved betaling hvor det benyttes bankoverførsel, ytes det ikke dekning via innsigelsesordningen.
Din betalingsavtale stopper automatisk når du sier opp ditt abonnement på produktet/produktene. Det betyr at du ikke trenger å foreta noe annet etter oppsigelse av abonnementet - betalingsavtalen annulleres med denne handlingen. Du vil motta en digital bekreftelse på at abonnementet er avsluttet.
Oppsigelse av et produkt som er bestilt på abonnement, må skje senest 14 dager før neste leveringsdato på nettopp det abonnementet du vil stoppe. Se endringsfrist på gjeldende produkts varelinje på faktura.
Oppsigelse kan skje via nedenforstående link eller ved å kontakte Wellvita på telefon 37 08 13 00.
Klikk her for å gjenoppta eller sette på pause/si opp abonnement Returnerer du 2. eller senere leveringer av et produkt som er bestilt på abonnement, så har Wellvita allerede hatt utgiften til håndtering og forsendelse, og du vil derfor motta en faktura på kr 99 til dekning av administrasjon og forsendelse.
Uteblir betalingen sender vi purringer til deg. Såfremt du har opplyst e-post adresse til oss vil de to første purringene bli sendt på e-post. Hver purring tillegges purregebyrpå kr 35,- i overensstemmelsemed gjeldende lovgivning. Inkassovarsel sendes pr. post. Hvis betaling etter inkassovarsel fortsatt uteblir, forbeholder vi oss retten til å overgi saken til inkasso.
Ved kjøp/bestilling av kosttilskudd på Wellvitas abonnement, har du 14 dagers angrerett på den 1. levering.
Ved abonnement er etterfølgende leveringer ikke omfattet av angreretten. Ønsker du å holde pause eller si opp din avtale om løpende levering skal du underrette Wellvita om dette, så vi vet at vi skal stoppe forsendelsen til deg. Avmelding kan skje ved henvendelse til kundeservice på telefon 37 08 13 00 eller på www.wellvita.no.
Angrefristen utløper 14 dager etter den dag du har mottatt din vare, eller får den siste vare i fysisk besittelse, når det dreier seg om en avtale om flere forskjellige varer, som er bestilt i en ordre, og som leveres enkeltvis. Varen/varene skal sendes i retur til oss innen 14 dager etter at melding om bruk av angreretten er gitt.
Du skal innen 14 dager fra mottakelse underrette oss om at du ønsker å angre ditt kjøp. Ta kontakt og informer oss på e-post: kundeservice@wellvita.no pr. telefon: 37 08 13 00 eller ved å benytte standard angrerettskjema. Angrerettskjema er sendt deg på e-post sammen med ordrebekreftelsen eller levert sammen med produktene. Har du ikke mottatt det, kan du finne skjemaet her (PDF). I din underrettelse skal du gjøre oss utvetydig oppmerksom på at du ønsker å benytte din angrerett.
Wellvita AS
Engenes 15
4865 Åmli.
Du skal vedlegge fakturaen (eller annen dokumentasjon for ditt kjøp hos oss) når du returnerer varen. Ved returnering bør du sørge for at varene er forsvarlig innpakket. Du har nemlig selv ansvaret for varene inntil vi har mottatt og godkjent dine returnerte produkter.
Du skal selv betale utgiftene ved tilbakelevering av varen når du angrer. Merk! Vi mottar ikke pakker sendt pr. oppkrav eller pakker som skal hentes på utleveringssted.
Hvis du benytter angreretten refunderer vi alle betalinger mottatt fra deg, herunder våre leveringsomkostninger for å sende varen til deg, uten unødig forsinkelse og under alle omstendigheter senest 14 dager fra den dato hvor vi har fått varen i retur. Tilbakebetaling skjer ved kontooverførsel.
Du kan miste ditt kjøpsbeløp, helt eller delvis. Det skjer hvis varens verdi er forringet fordi:
- Du har brutt plomberingen/tatt varen i bruk
- Den har blitt skadet mens du hadde ansvaret for den
- Du har håndtert varen på annen måte enn det var nødvendig for at du kunne fastslå varenes art, egenskaper og den måte som de fungerer på
- Du har ikke fulgt de begrensninger i angreretten som følger av plombering, varetype mm.
Kjøpslovens regler om mangler og reklamasjon anvendes. Du har 24 måneders reklamasjonsrett. Reklamasjonsretten betyr at hvis varen er beheftet med en mangel, kan du enten få varen omlevert eller pengene tilbake, avhengig av den konkrete situasjonen. Reklamasjonsretten begrenses av varens naturlige holdbarhet. Refusjon ved reklamasjon skjer innen 14 dager.
Du skal reklamere hurtigst mulig etter at du har oppdaget en feil/mangel. Kontakt kundeservice enten skriftlig (kundeservice@wellvita.no) eller på telefon 37 08 13 00. Du kan også benytte dette reklamasjonsskjemaet (PDF).
Er reklamasjonen berettiget, refunderer vi naturligvis dine fraktomkostninger til å sende varen retur til oss ifølge gjeldende priser fra Posten Norge. Er reklamasjonen ikke berettiget, skal du selv dekke alle utgifter til transport.
Husk at varen alltid skal sendes i forsvarlig emballasje og få en kvittering på at det er sendt. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varene inntil varen er mottatt hos oss. Gjem derfor på kvittering, inklusive opplysning om fraktomkostninger.
Vi mottar ikke pakker/brev sendt pr. oppkrav eller til henting på utleveringssted.
Wellvita AS kan ensidig endre disse kjøpsvilkår. Endringer trer først i kraft 14 dager etter at du har mottatt de endrede kjøpsvilkår, enten sammen med en levering eller pr. post eller e-post.
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Kjøperen kan ta kontakt med Forbrukerrådet for å få bistand i en eventuell tvist med selger:
Forbrukerrådet
Fred Olsens gate 1
0152 OSLO www.forbrukerradet.no
Ved en eventuell tvist, følger vi forbrukerklageutvalgets avgjørelser.
Du kan eventuelt sende din klage via EUs nettplattform for tvisteløsning link: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=NO
Når du kjøper et produkt på hjemmesiden innhenter vi opplysninger om deg. Det dreier seg om navn, adresse, e-postadresse, telefonnr., opplysninger om hvilke produkter du kjøper og eventuelt har returnert. Opplysningene innhentes med det formål å kunne levere produktene til deg. For ytterligere informasjon se Wellvitas personvernpolitikk.
Kjøp favorittproduktene dine på abonnement og spar penger på hver levering.
Få produktene levert rett hjem i postkassen, akkurat nårdu trenger dem.
Hos Wellvita er vi stolte av våre produkters gode effekt. De virker for de fleste - derfor gir vi kompensasjon til de som ikke er fornøyd etter 3 måneders bruk. Med vår fornøydgaranti får du mulighet til å prøve et nytt kosttilskudd med kr 100,- i rabatt, så du kan finne et produkt som passer til nettopp deg. Garantien gjelder for alle våre produkter. Både dem med rask virkning og dem som virker over lengere tid.
Vi står alltid klare til å hjelpe deg. Kontakt oss på kundeservice@wellvita.no eller på telefon: 37 08 13 00
Du kan når som helst endre eller sette abonnementet ditt på pause.
Tunge, trette eller slitne ben kan i noen tilfeller spores tilbake til at kretsløpet ikke fungerer like godt, som det gjorde tidligere. Når kretsløpet ikke fungerer optimalt, påvirker det både følelsen i bena og hudens utseende.
Kroppen består av mange forskjellige systemer, som nervesystemet, fordøyelsessystemet, åndedrettssystemet og selvfølgelig kretsløpssystemet (blodomløpet). Etter hvert som kroppen eldes kan det skje at ett eller flere av systemene ikke fungerer like godt som før - det kan medføre forskjellige plager.
Hvis du forestiller deg at hjernen er kroppens kommandosentral og fordøyelsen er drivstoffsystemet, så er kretsløpet kroppens transportsystem. Kretsløpets primære oppgave er å transportere oksygen og næringsstoffer rundt i kroppen din, for å sikre alle kroppens funksjoner. I tillegg er kretsløpet også en del av immunforsvaret ditt og varmereguleringen.
Kroppens kretsløp (blodomløp) består av to systemer: det store kretsløpet og det lille kretsløpet - som begge er sentrert rundt hjertet. Det store kretsløpet fungerer ved at hjertet pumper oksygenholdig blod ut i kroppen. Blodet sikrer tilførsel av oksygen og næringsstoffer til bl.a. organer og muskler, samtidig som det tar opp avfallsstoffer og transportere det vekk. Når det oksygenholdige blodet pumpes fra hjertet, transporteres det via arterier til mindre forgreninger i kretsløpet. Når blodet har forsynt kroppen med oksygen og næringsstoffer fører venene (blodårene) det oksygenfattige blodet og karbondioksid tilbake til hjertet. Da er det det lille kretsløpets tur til å overta. Det lille kretsløpet kalles også lungekretsløpet. Hjertet pumper nemlig det oksygenfattige blodet ut i lungene, hvor det tar opp oksygen og avgir karbondioksid. Deretter føres det oksygenholdige blodet tilbake til hjertet, og det store kretsløpet overtar igjen.
Man kan lett tro at blodsirkulasjonen i kretsløpet foregår i et konstant tempo, med like deler blodtilførsel til alle kroppens funksjoner – men det er ikke tilfellet. Hvor mye blod som tilføres, avhenger av forskjellige faktorer. Når du f.eks. skal fordøye mat - føres det ekstra blod til fordøyelsessystemet, hvis du er varm - føres det ekstra blod ut i huden og når du er aktiv - føres det mer blod ut i musklene dine.
Som tidligere nevnt, så kan følelsen av tunghet og tretthet i bena noen ganger spores tilbake til at kretsløpet ikke fungerer optimalt. Når venene, som er den delen av transportsystemet som fører blodet tilbake til hjertet, ikke fungerer så godt som før, kan det føre til at blodet hoper seg opp i venen og det siver væske ut i vevet. Væsken kalles lymfe - latin for "klart vann".
Vener har veneklaffer, som sørger for at blodstrømmen går en vei, mot hjertet. Når oksygenfattig blod og lymfen drives mot hjertet, jobber det mot tyngdekraften. Jobben gjøres derfor ved hjelp av muskelsammentrekninger i venepumpen, som til dels foregår i bena og dels ved hjelp av muskler i mellomgulvet, som fungerer som en slags pumpe når vi trekker pusten. Når lymfevæsken siver ut i bena, samles det opp av lymfeårer som transporterer det tilbake til blodkretsløpet via de store halsvenene. Med alderen kan denne funksjonen bli dårligere. Problemer med de overfladiske venene (de venene som ligger rett under huden) viser seg ofte som kosmetiske forandringer i huden på bena, i form av f. eks appelsinhud, som i særlig grad rammer kvinner. Appelsinhud er ujevn og bulkete hud, med en overflate som leder tankene til skallet på en appelsin. Sitter problemene i de dype venene, vil det som regel vise seg som hevelse, følelse av tunghet og tretthet i bena.
Gå etter en sunn kroppsvekt (BMI> 25). Hvis du er overvektig, vil trykket på bena dine være høyere og du har derfor en større risiko for å få tunge og trette ben.
Gjør venepumpeøvelser. Sitter du mye i løpet av dagen, så kan du hjelpe bena dine ved å gjøre forskjellige venepumpeøvelser. Det kan f.eks. være å reise deg og riste på bena, lage sirkelbevegelser med anklene, flekse leggmuskelen ved å vippe med føttene eller bøye og strekke bena.
Unngå stress. Hvis du er stresset, vil kroppen automatisk tro at du er i fare og den vil forsøke å holde på væsken. På grunn av tyngdekraften, vil væsken ha en tendens til å sette seg i bena og det kan være ubehagelig og plagsomt.
Vær fysisk aktiv. Manglende fysisk aktivitet er den vanligste årsaken til trette, tunge ben. Derfor bør du legge inn små gåturer i hverdagen, stå oppreist fremfor å sitte og sett deg ned på huk noen ganger hver dag.
Sett deg med bena opp. Det er viktig å holde seg aktiv, men plages du med tunge og trette ben, kan det faktisk være en fordel å sette seg med bena opp og la tyngdekraften gjøre sitt for å avhjelpe problemet.
Bruk kompresjonsstrømper. Kalles også støttestrømper. Strømpene hjelper venene med å presse blodet opp mot hjertet og forhindrer at blodet samler seg i bena. Strømpene er fine å bruke på flyreiser og lange kjøreturer med begrensede muligheter for bevegelse.
Opplever du at bena dine føles tunge og trette, kan du også få hjelp av naturbaserte produkter med ingredienser som har innvirkning på venefunksjonen.