Spar minst 20% på hver levering
Kjøp favorittproduktene dine på abonnement og spar penger på hver levering.
Få produktene levert rett hjem i postkassen, akkurat nårdu trenger dem.
Wellvita AS
Organisasjonsnr: 995 351 048
Engenes 15
4865 Åmli
Tlf: 37 08 13 00
E-post: kundeservice@wellvita.no
Avtaler med Wellvita AS inngås på norsk.
Alle elektroniske bestillinger mottar en elektronisk ordrebekreftelse. Vi utsteder en skriftlig faktura som virker som en ordrebekreftelse og som vedlegges alle forsendelser.
Wellvita leverer i Norge.
Samtlige priser angis i NOK og er inklusiv merverdiavgift. Alle priser oppdateres løpende. Alle forsendelser tillegges porto og ekspesidjonsgebyr på kr 39,-.
Wellvita benytter Posten Norge som distributør og du kan forvente å motta dine produkter i løpet av 3 til 7 virkedager. Har du ikke mottatt bestillingen din i løpet av syv virkedager etter bestilling, ber vi deg kontakte kundeservice på telefon 37 08 13 00 mandag til fredag mellom klokken 8 og 16 eller på e-post: kundeservice@wellvita.no.
Maksbeløp for onlinebestilling er kr 700,-. Overstiger din bestilling dette beløpet ber vi deg bestille pr telefon: 37 08 13 00.
Avtalen fungerer som et individuelt tilpasset abonnement uten bindingstid eller minstekjøpskrav.
Dersom Wellvita ikke leverer varen, eller leverer den for sent i henhold til avtalen, og det ikke skyldes deg eller forhold på din side, kan du i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven paragraf 6, etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen eller kreve erstatning fra Wellvita.
Ved forsinkelse må kravet rettes Wellvita innen rimelig tid.
Wellvitas produkter oppfyller norske myndigheters krav. Wellvita påtar seg produktansvar overfor deg ifølge gjeldende lovgivning. Wellvitas erstatningsansvar er ved alle erstatningskrav begrenset til et beløp svarende til prisen på den varen som du har kjøpt.
Du skal være fylt 18 år for å kunne handle hos oss. Introduksjonstilbudet gjelder kun for nye kunder. Etterfølgende bestillinger vil bli fakturert til normal pris.
Når du bestiller hos Wellvita AS vil du bli tilbudt forskjellige betalingsmetoder i forbindelse med din ordre.
Det er kun de tilbudte betalingsmetoder som kan benyttes.
Når du bestiller en vare hos Wellvita AS, kan du velge at vi sender deg en faktura sammen med din ordre, du har 14 dagers betalingsfrist fra fakturadato.
Du kan betale din faktura her.
Du bruker Bank ID for verifisering.
Onlinekjøp med betalingskort avsluttes ved 2-faktor godkjennelse: Pr. januar 2021 er det kommet nye EU-regler ved onlinekjøp med betalingskort. Det betyr at kjøp med betalingskort skal godkjennes med enten Bank ID eller en engangskode via SMS, samt personlig kode.
Vi garanterer at dine opplysninger behandles fortrolig. All informasjon sendes kryptert og er dermed beskyttet.
Såfremt transaksjonen godkjennes, reserveres beløpet med det samme. Beløpet vil bli trukket fra din konto når vi sender din ordre.
Hvis en online-betalingsmetode ikke godkjennes, vil dette og en betalingsdato fremkomme på den fakturaen som sendes sammen med bestillingen din. Kontakt banken din eller kortutsteder, hvis du har spørsmål ang. hvorfor betalingen din ikke kunne godkjennes.
Hvis det skjer en feil, eller betalingen avbrytes, vil ordren ikke gå gjennom. Er du i tvil om din ordre er gått gjennom, så kontakt kundeservice.
Når du velger å betale din bestilling med en online betalingsmetode, gir du samtidig samtykke til at vi automatisk kan trekke fremtidige beløp fra den angitte konto. Vi trekker beløpet samme dag vi sender leveringen til din angitte adresse. Vi samarbeider med NETS ved nettbetaling og du bruker Bank ID for å verifisere avtalen.
Vi gjør oppmerksom på at ved betaling hvor det benyttes bankoverførsel, ytes det ikke dekning via innsigelsesordningen.
Din betalingsavtale stopper automatisk når du sier opp ditt abonnement på produktet/produktene. Det betyr at du ikke trenger å foreta noe annet etter oppsigelse av abonnementet - betalingsavtalen annulleres med denne handlingen. Du vil motta en digital bekreftelse på at abonnementet er avsluttet.
Oppsigelse av et produkt som er bestilt på abonnement, må skje senest 14 dager før neste leveringsdato på nettopp det abonnementet du vil stoppe. Se endringsfrist på gjeldende produkts varelinje på faktura.
Oppsigelse kan skje via nedenforstående link eller ved å kontakte Wellvita på telefon 37 08 13 00.
Klikk her for å gjenoppta eller sette på pause/si opp abonnement Returnerer du 2. eller senere leveringer av et produkt som er bestilt på abonnement, så har Wellvita allerede hatt utgiften til håndtering og forsendelse, og du vil derfor motta en faktura på kr 99 til dekning av administrasjon og forsendelse.
Uteblir betalingen sender vi purringer til deg. Såfremt du har opplyst e-post adresse til oss vil de to første purringene bli sendt på e-post. Hver purring tillegges purregebyrpå kr 35,- i overensstemmelsemed gjeldende lovgivning. Inkassovarsel sendes pr. post. Hvis betaling etter inkassovarsel fortsatt uteblir, forbeholder vi oss retten til å overgi saken til inkasso.
Ved kjøp/bestilling av kosttilskudd på Wellvitas abonnement, har du 14 dagers angrerett på den 1. levering.
Ved abonnement er etterfølgende leveringer ikke omfattet av angreretten. Ønsker du å holde pause eller si opp din avtale om løpende levering skal du underrette Wellvita om dette, så vi vet at vi skal stoppe forsendelsen til deg. Avmelding kan skje ved henvendelse til kundeservice på telefon 37 08 13 00 eller på www.wellvita.no.
Angrefristen utløper 14 dager etter den dag du har mottatt din vare, eller får den siste vare i fysisk besittelse, når det dreier seg om en avtale om flere forskjellige varer, som er bestilt i en ordre, og som leveres enkeltvis. Varen/varene skal sendes i retur til oss innen 14 dager etter at melding om bruk av angreretten er gitt.
Du skal innen 14 dager fra mottakelse underrette oss om at du ønsker å angre ditt kjøp. Ta kontakt og informer oss på e-post: kundeservice@wellvita.no pr. telefon: 37 08 13 00 eller ved å benytte standard angrerettskjema. Angrerettskjema er sendt deg på e-post sammen med ordrebekreftelsen eller levert sammen med produktene. Har du ikke mottatt det, kan du finne skjemaet her (PDF). I din underrettelse skal du gjøre oss utvetydig oppmerksom på at du ønsker å benytte din angrerett.
Wellvita AS
Engenes 15
4865 Åmli.
Du skal vedlegge fakturaen (eller annen dokumentasjon for ditt kjøp hos oss) når du returnerer varen. Ved returnering bør du sørge for at varene er forsvarlig innpakket. Du har nemlig selv ansvaret for varene inntil vi har mottatt og godkjent dine returnerte produkter.
Du skal selv betale utgiftene ved tilbakelevering av varen når du angrer. Merk! Vi mottar ikke pakker sendt pr. oppkrav eller pakker som skal hentes på utleveringssted.
Hvis du benytter angreretten refunderer vi alle betalinger mottatt fra deg, herunder våre leveringsomkostninger for å sende varen til deg, uten unødig forsinkelse og under alle omstendigheter senest 14 dager fra den dato hvor vi har fått varen i retur. Tilbakebetaling skjer ved kontooverførsel.
Du kan miste ditt kjøpsbeløp, helt eller delvis. Det skjer hvis varens verdi er forringet fordi:
- Du har brutt plomberingen/tatt varen i bruk
- Den har blitt skadet mens du hadde ansvaret for den
- Du har håndtert varen på annen måte enn det var nødvendig for at du kunne fastslå varenes art, egenskaper og den måte som de fungerer på
- Du har ikke fulgt de begrensninger i angreretten som følger av plombering, varetype mm.
Kjøpslovens regler om mangler og reklamasjon anvendes. Du har 24 måneders reklamasjonsrett. Reklamasjonsretten betyr at hvis varen er beheftet med en mangel, kan du enten få varen omlevert eller pengene tilbake, avhengig av den konkrete situasjonen. Reklamasjonsretten begrenses av varens naturlige holdbarhet. Refusjon ved reklamasjon skjer innen 14 dager.
Du skal reklamere hurtigst mulig etter at du har oppdaget en feil/mangel. Kontakt kundeservice enten skriftlig (kundeservice@wellvita.no) eller på telefon 37 08 13 00. Du kan også benytte dette reklamasjonsskjemaet (PDF).
Er reklamasjonen berettiget, refunderer vi naturligvis dine fraktomkostninger til å sende varen retur til oss ifølge gjeldende priser fra Posten Norge. Er reklamasjonen ikke berettiget, skal du selv dekke alle utgifter til transport.
Husk at varen alltid skal sendes i forsvarlig emballasje og få en kvittering på at det er sendt. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varene inntil varen er mottatt hos oss. Gjem derfor på kvittering, inklusive opplysning om fraktomkostninger.
Vi mottar ikke pakker/brev sendt pr. oppkrav eller til henting på utleveringssted.
Wellvita AS kan ensidig endre disse kjøpsvilkår. Endringer trer først i kraft 14 dager etter at du har mottatt de endrede kjøpsvilkår, enten sammen med en levering eller pr. post eller e-post.
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Kjøperen kan ta kontakt med Forbrukerrådet for å få bistand i en eventuell tvist med selger:
Forbrukerrådet
Fred Olsens gate 1
0152 OSLO www.forbrukerradet.no
Ved en eventuell tvist, følger vi forbrukerklageutvalgets avgjørelser.
Du kan eventuelt sende din klage via EUs nettplattform for tvisteløsning link: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=NO
Når du kjøper et produkt på hjemmesiden innhenter vi opplysninger om deg. Det dreier seg om navn, adresse, e-postadresse, telefonnr., opplysninger om hvilke produkter du kjøper og eventuelt har returnert. Opplysningene innhentes med det formål å kunne levere produktene til deg. For ytterligere informasjon se Wellvitas personvernpolitikk.
Kjøp favorittproduktene dine på abonnement og spar penger på hver levering.
Få produktene levert rett hjem i postkassen, akkurat nårdu trenger dem.
Hos Wellvita er vi stolte av våre produkters gode effekt. De virker for de fleste - derfor gir vi kompensasjon til de som ikke er fornøyd etter 3 måneders bruk. Med vår fornøydgaranti får du mulighet til å prøve et nytt kosttilskudd med kr 100,- i rabatt, så du kan finne et produkt som passer til nettopp deg. Garantien gjelder for alle våre produkter. Både dem med rask virkning og dem som virker over lengere tid.
Vi står alltid klare til å hjelpe deg. Kontakt oss på kundeservice@wellvita.no eller på telefon: 37 08 13 00
Du kan når som helst endre eller sette abonnementet ditt på pause.
Linplanten kalles på latin for Linun usitatissimum, og er en plante som gjennom tiden har hatt mange forskjellige funksjoner.
Linplanten er en spinkel og elegant plante, som kan bli opp til 60 cm høy. Fra midten av august og frem til den første frosten, bærer planten en liten, fin blå/lilla blomst, som er et populært valg i sensommerens og høstens blomsterbuketter.
Linplanten - fra det gamle Egypt til bakverk og kosttilskudd
Lin har vært brukt av mennesker i tusenvis av år. Det sies at planten stammer fra Egypt, hvor man bl.a. har funnet spor av lin i de egyptiske Faraoenes gravkammer. Man kan derfor datere planten 5000 år tilbake i tid. Men da planten også har vært dyrket i Europa, Sær-Amerika og Asia, er det en del tvil om den faktiske opprinnelsen. I dag dyrkes lin spesielt langs Europas vestkyst i Frankrike, Belgia og Nederland.
Lin var en de av første plantefibrene som ble brukt til fremstilling av tekstiler. Selv om mange sikkert har eid en klesplagg fremstillet av lin, er det i dag kun ca. 1 % av verdens tekstilfibre, som kommer fra linplanten. Hovedparten av den linen som dyrkes til tekstilfremstilling, dyrkes i Frankrike.
Det er langt fra kun i blomsterbuketter og tekstiler, hvor lin er hovedingrediensen. Før i tiden brukte man f.eks. plantefibrene i linplanten som fiskeline, og omslag med uttrekk av linplanten ble brukt til å bekjempe byller – dog med et heller tvilsomt resultat.
Linfrø er opp gjennom tiden, blitt tilskrevet en rekke gode egenskaper – f.eks. er det godt for fordøyelsen. Men for å få den gode effekten skal frøene knuses, slik at de ikke passerer hele gjennom fordøyelsessystemet. Det har i tidens løp også vært debatter om hvorvidt den blåsyren, som linfrøene inneholder, er giftige for mennesker. Dette er ikke tilfelle! Dels fordi blåsyre primært forekommer i spirende frø, og dels fordi det ikke er giftig i de mengdene som man normalt inntar. Når linfrø bearbeides i f.eks. bakverk eller kosttilskudd, innebærer det at blåsyren reduseres markant, og en eventuell risiko fjernes.
På kjøkkenet brukes linfrø for eksempel i bakverk og müsli, samt til å lage linfrøolje og linolje. Selv om de to oljene utvinnes av det samme frøet, brukes de til helt forskjellige formål. Linfrøolje brukes som regel i maglaging, mens linolje som regel brukes i maling, for å fremme tørkeprosessen. Om uttrekket av linfrøene blir til linfrøolje eller linolje, avhenger av hvilken prosess som brukes under fremstillingen.
Når uttrekket skal brukes til linfrøolje, presses frøene i et lukket beholder, slik at det ikke tilføres oksygen i presseprosessen. Deretter tappes oljen direkte på flasker. På den måte unngår man at oljen blir harsk. Skal linfrøene i stedet brukes til fremstilling ab linolje, skjer det ved at frøene knuses, deretterfår den grøtete massen lov til å stå og hvile. Etter en viss tid vil frøskallene legge seg på bunn, og oljen vil ligge på toppen. På grunn av oksygenet, som inngår i prosessen, vil oljen bli harsk og få en gulaktig farge.
Linfrø og linfrøolje i kosttilskudd
Hvis linfrø er en fast bestanddel i dine daglige måltider, kan du glede deg over å dra nytte av det lille frøets egenskaper. Men det kan være en utfordring for mange å få den rette mengde linfrø inn i det daglige kostholdet. Da er det godt å vite et du kan få linfrøets gunstige virkning fra et kosttilskudd.
I kosttilskudd inngår linfrø og linfrøolje fordi:
Linfrø bidrar til en normal prostatafunksjon hos modne menn. Når de små frøene brukes i denne sammenheng, er det som ekstrakt av linfrøskall pga. deres høye innhold av såkalte plantelignaner.
Linfrøolje har et høyt innhold av alfalinolensyre, som er en flerumettet omega-3-fettsyre.
De positive effektene man kan fremheve om en ingrediens, som f.eks. linfrø, blir regulert via EU-lovgivningen. Når en effekt er veldokumentert, kan den brukes om de produkter som inneholder ingrediensen i tilstrekkelig mengde. En rekke søknader om effekter av planter og plantedeler er i øyeblikket oppført på en venteliste. Inntil videre kan disse påstandene brukes til å forklare forbrukere om den forventede effekten av ingrediensen (produktet).
Linfrø eller linfrøolje finnes i disse Wellvita-produktene