Spar minst 20% på hver levering
Kjøp favorittproduktene dine på abonnement og spar penger på hver levering.
Få produktene levert rett hjem i postkassen, akkurat nårdu trenger dem.
Wellvita AS
Organisasjonsnr: 995 351 048
Engenes 15
4865 Åmli
Tlf: 37 08 13 00
E-post: kundeservice@wellvita.no
Avtaler med Wellvita AS inngås på norsk.
Alle elektroniske bestillinger mottar en elektronisk ordrebekreftelse. Vi utsteder en skriftlig faktura som virker som en ordrebekreftelse og som vedlegges alle forsendelser.
Wellvita leverer i Norge.
Samtlige priser angis i NOK og er inklusiv merverdiavgift. Alle priser oppdateres løpende. Alle forsendelser tillegges porto og ekspesidjonsgebyr på kr 39,-.
Wellvita benytter Posten Norge som distributør og du kan forvente å motta dine produkter i løpet av 3 til 7 virkedager. Har du ikke mottatt bestillingen din i løpet av syv virkedager etter bestilling, ber vi deg kontakte kundeservice på telefon 37 08 13 00 mandag til fredag mellom klokken 8 og 16 eller på e-post: kundeservice@wellvita.no.
Maksbeløp for onlinebestilling er kr 700,-. Overstiger din bestilling dette beløpet ber vi deg bestille pr telefon: 37 08 13 00.
Avtalen fungerer som et individuelt tilpasset abonnement uten bindingstid eller minstekjøpskrav.
Dersom Wellvita ikke leverer varen, eller leverer den for sent i henhold til avtalen, og det ikke skyldes deg eller forhold på din side, kan du i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven paragraf 6, etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen eller kreve erstatning fra Wellvita.
Ved forsinkelse må kravet rettes Wellvita innen rimelig tid.
Wellvitas produkter oppfyller norske myndigheters krav. Wellvita påtar seg produktansvar overfor deg ifølge gjeldende lovgivning. Wellvitas erstatningsansvar er ved alle erstatningskrav begrenset til et beløp svarende til prisen på den varen som du har kjøpt.
Du skal være fylt 18 år for å kunne handle hos oss. Introduksjonstilbudet gjelder kun for nye kunder. Etterfølgende bestillinger vil bli fakturert til normal pris.
Når du bestiller hos Wellvita AS vil du bli tilbudt forskjellige betalingsmetoder i forbindelse med din ordre.
Det er kun de tilbudte betalingsmetoder som kan benyttes.
Når du bestiller en vare hos Wellvita AS, kan du velge at vi sender deg en faktura sammen med din ordre, du har 14 dagers betalingsfrist fra fakturadato.
Du kan betale din faktura her.
Du bruker Bank ID for verifisering.
Onlinekjøp med betalingskort avsluttes ved 2-faktor godkjennelse: Pr. januar 2021 er det kommet nye EU-regler ved onlinekjøp med betalingskort. Det betyr at kjøp med betalingskort skal godkjennes med enten Bank ID eller en engangskode via SMS, samt personlig kode.
Vi garanterer at dine opplysninger behandles fortrolig. All informasjon sendes kryptert og er dermed beskyttet.
Såfremt transaksjonen godkjennes, reserveres beløpet med det samme. Beløpet vil bli trukket fra din konto når vi sender din ordre.
Hvis en online-betalingsmetode ikke godkjennes, vil dette og en betalingsdato fremkomme på den fakturaen som sendes sammen med bestillingen din. Kontakt banken din eller kortutsteder, hvis du har spørsmål ang. hvorfor betalingen din ikke kunne godkjennes.
Hvis det skjer en feil, eller betalingen avbrytes, vil ordren ikke gå gjennom. Er du i tvil om din ordre er gått gjennom, så kontakt kundeservice.
Når du velger å betale din bestilling med en online betalingsmetode, gir du samtidig samtykke til at vi automatisk kan trekke fremtidige beløp fra den angitte konto. Vi trekker beløpet samme dag vi sender leveringen til din angitte adresse. Vi samarbeider med NETS ved nettbetaling og du bruker Bank ID for å verifisere avtalen.
Vi gjør oppmerksom på at ved betaling hvor det benyttes bankoverførsel, ytes det ikke dekning via innsigelsesordningen.
Din betalingsavtale stopper automatisk når du sier opp ditt abonnement på produktet/produktene. Det betyr at du ikke trenger å foreta noe annet etter oppsigelse av abonnementet - betalingsavtalen annulleres med denne handlingen. Du vil motta en digital bekreftelse på at abonnementet er avsluttet.
Oppsigelse av et produkt som er bestilt på abonnement, må skje senest 14 dager før neste leveringsdato på nettopp det abonnementet du vil stoppe. Se endringsfrist på gjeldende produkts varelinje på faktura.
Oppsigelse kan skje via nedenforstående link eller ved å kontakte Wellvita på telefon 37 08 13 00.
Klikk her for å gjenoppta eller sette på pause/si opp abonnement Returnerer du 2. eller senere leveringer av et produkt som er bestilt på abonnement, så har Wellvita allerede hatt utgiften til håndtering og forsendelse, og du vil derfor motta en faktura på kr 99 til dekning av administrasjon og forsendelse.
Uteblir betalingen sender vi purringer til deg. Såfremt du har opplyst e-post adresse til oss vil de to første purringene bli sendt på e-post. Hver purring tillegges purregebyrpå kr 35,- i overensstemmelsemed gjeldende lovgivning. Inkassovarsel sendes pr. post. Hvis betaling etter inkassovarsel fortsatt uteblir, forbeholder vi oss retten til å overgi saken til inkasso.
Ved kjøp/bestilling av kosttilskudd på Wellvitas abonnement, har du 14 dagers angrerett på den 1. levering.
Ved abonnement er etterfølgende leveringer ikke omfattet av angreretten. Ønsker du å holde pause eller si opp din avtale om løpende levering skal du underrette Wellvita om dette, så vi vet at vi skal stoppe forsendelsen til deg. Avmelding kan skje ved henvendelse til kundeservice på telefon 37 08 13 00 eller på www.wellvita.no.
Angrefristen utløper 14 dager etter den dag du har mottatt din vare, eller får den siste vare i fysisk besittelse, når det dreier seg om en avtale om flere forskjellige varer, som er bestilt i en ordre, og som leveres enkeltvis. Varen/varene skal sendes i retur til oss innen 14 dager etter at melding om bruk av angreretten er gitt.
Du skal innen 14 dager fra mottakelse underrette oss om at du ønsker å angre ditt kjøp. Ta kontakt og informer oss på e-post: kundeservice@wellvita.no pr. telefon: 37 08 13 00 eller ved å benytte standard angrerettskjema. Angrerettskjema er sendt deg på e-post sammen med ordrebekreftelsen eller levert sammen med produktene. Har du ikke mottatt det, kan du finne skjemaet her (PDF). I din underrettelse skal du gjøre oss utvetydig oppmerksom på at du ønsker å benytte din angrerett.
Wellvita AS
Engenes 15
4865 Åmli.
Du skal vedlegge fakturaen (eller annen dokumentasjon for ditt kjøp hos oss) når du returnerer varen. Ved returnering bør du sørge for at varene er forsvarlig innpakket. Du har nemlig selv ansvaret for varene inntil vi har mottatt og godkjent dine returnerte produkter.
Du skal selv betale utgiftene ved tilbakelevering av varen når du angrer. Merk! Vi mottar ikke pakker sendt pr. oppkrav eller pakker som skal hentes på utleveringssted.
Hvis du benytter angreretten refunderer vi alle betalinger mottatt fra deg, herunder våre leveringsomkostninger for å sende varen til deg, uten unødig forsinkelse og under alle omstendigheter senest 14 dager fra den dato hvor vi har fått varen i retur. Tilbakebetaling skjer ved kontooverførsel.
Du kan miste ditt kjøpsbeløp, helt eller delvis. Det skjer hvis varens verdi er forringet fordi:
- Du har brutt plomberingen/tatt varen i bruk
- Den har blitt skadet mens du hadde ansvaret for den
- Du har håndtert varen på annen måte enn det var nødvendig for at du kunne fastslå varenes art, egenskaper og den måte som de fungerer på
- Du har ikke fulgt de begrensninger i angreretten som følger av plombering, varetype mm.
Kjøpslovens regler om mangler og reklamasjon anvendes. Du har 24 måneders reklamasjonsrett. Reklamasjonsretten betyr at hvis varen er beheftet med en mangel, kan du enten få varen omlevert eller pengene tilbake, avhengig av den konkrete situasjonen. Reklamasjonsretten begrenses av varens naturlige holdbarhet. Refusjon ved reklamasjon skjer innen 14 dager.
Du skal reklamere hurtigst mulig etter at du har oppdaget en feil/mangel. Kontakt kundeservice enten skriftlig (kundeservice@wellvita.no) eller på telefon 37 08 13 00. Du kan også benytte dette reklamasjonsskjemaet (PDF).
Er reklamasjonen berettiget, refunderer vi naturligvis dine fraktomkostninger til å sende varen retur til oss ifølge gjeldende priser fra Posten Norge. Er reklamasjonen ikke berettiget, skal du selv dekke alle utgifter til transport.
Husk at varen alltid skal sendes i forsvarlig emballasje og få en kvittering på at det er sendt. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varene inntil varen er mottatt hos oss. Gjem derfor på kvittering, inklusive opplysning om fraktomkostninger.
Vi mottar ikke pakker/brev sendt pr. oppkrav eller til henting på utleveringssted.
Wellvita AS kan ensidig endre disse kjøpsvilkår. Endringer trer først i kraft 14 dager etter at du har mottatt de endrede kjøpsvilkår, enten sammen med en levering eller pr. post eller e-post.
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Kjøperen kan ta kontakt med Forbrukerrådet for å få bistand i en eventuell tvist med selger:
Forbrukerrådet
Fred Olsens gate 1
0152 OSLO www.forbrukerradet.no
Ved en eventuell tvist, følger vi forbrukerklageutvalgets avgjørelser.
Du kan eventuelt sende din klage via EUs nettplattform for tvisteløsning link: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=NO
Når du kjøper et produkt på hjemmesiden innhenter vi opplysninger om deg. Det dreier seg om navn, adresse, e-postadresse, telefonnr., opplysninger om hvilke produkter du kjøper og eventuelt har returnert. Opplysningene innhentes med det formål å kunne levere produktene til deg. For ytterligere informasjon se Wellvitas personvernpolitikk.
Kjøp favorittproduktene dine på abonnement og spar penger på hver levering.
Få produktene levert rett hjem i postkassen, akkurat nårdu trenger dem.
Hos Wellvita er vi stolte av våre produkters gode effekt. De virker for de fleste - derfor gir vi kompensasjon til de som ikke er fornøyd etter 3 måneders bruk. Med vår fornøydgaranti får du mulighet til å prøve et nytt kosttilskudd med kr 100,- i rabatt, så du kan finne et produkt som passer til nettopp deg. Garantien gjelder for alle våre produkter. Både dem med rask virkning og dem som virker over lengere tid.
Vi står alltid klare til å hjelpe deg. Kontakt oss på kundeservice@wellvita.no eller på telefon: 37 08 13 00
Du kan når som helst endre eller sette abonnementet ditt på pause.
Mange nordmann sliter med luft i magen og oppblåsthet hver dag. Buksene strammer i livet, og det rumler høylytt i magen. Kanskje er dette noe du kjenner deg igjen i?
Dessverre opplever mange at luft i magen er ubehagelig og kan være til sjenanse. Det kan ha en negativ effekt på tilværelsen din, både privat og i profesjonell sammenheng.
Heldigvis er der mange ting, du selv kan gøre for at mindske mængden af luft i maven. Derfor giver vi dig her nogle praktiske og simple husråd mod luft i maven.
Hvorfor får vi luft i magen?
Det kan være mange grunner til at vi får luft i magen. Det kan skyldes både en underliggende mageproblematikk og faktorer som er relatert til vår livsstil. Her er fem av de mest vanlige årsakene.
Du svelger mye luft, når du snakker eller spiser.
Du kan ha matintoleranse eller matallergi.
Du har for lite aktivitet i hverdagen
Du utsetter toalettbesøkene dine.
Du tar en eller flere typer medisin, som kan påvirker magen.
Effektiv forebyggelse av luft i magen
Uansett hva som er årsak til at du opplever luft i magen, så kan det i stor grad forebygges ved å endre noen vaner i hverdagen din.
Her er spesielt matvanene dine viktige, men også toalettvanene og aktivitetsnivået ditt har en vesentlig rolle i å opprettholde en sunn mage i balanse.
Gode matvaner mot luft i magen
Noe av det viktigste, når det kommer til å forebygge luft i magen, er å være bevisst din egen kropp og kostholdet ditt. Bare fordi du elsker en bestemt matvare, er det ikke sikkert at magen din er like glad i den samme matvaren - dessverre.
Så hvis du vil forebygge luft i magen, kan du vurdere å følge noen av de 9 rådene som kommer her:
Det første du bør se på, hvis du vil avhjelpe luft i magen, er å spise flere probiotiske matvarer.
Probiotiske matvarer bidrar til å danne ’gode’ bakterier i tarmen. Disse bakteriene bidrar til å forbedre fordøyelsen og holder kort sagt ’tarmen i gang’. En god måte for å danne flere gode bakterier i tarmen, er ved å spise mer fiber. Fiber er nemlig mat til de gode bakteriene i tarmen din.
Andre gode probiotiske matvarer inkluderer gresk yoghurt, fermentert mat som sauerkraut og kimchi, pickles og mørk sjokolade med en høy andel kakao!
I tillegg til å forklare hva du kan spise for å redusere luft i magen, er det også viktig å si hva du ikke bør spise. Og her er spesielt bearbeidede matvarer noe du bør være oppmerksom på.
Bearbeidede matvarer er mat som det er blitt gjort noe
med. Det kan være at matvarene er blitt hakket, snittet, bakt eller kokt. I
mange tilfeller er det da blitt tilført tilsetningsstoffer, i form
av f.eks. soya, hvete eller gluten, Det kan bidra til å gi luft i
magen. I stedet bør du spise ubehandlede grønnsaker, kjøpe ferskt kjøtt og frisk frukt.
Å inkludere probiotiske matvarer i kostholdet ditt samt å spise sunt, er ikke den eneste måten du kan avhjelpe luft i magen på. Du kan også supplere et variert kosthold med et plantebasert kosttilskudd, som bidrar til å fremme en god fordøyelse.
Vårt kosttilskudd Macoform, er basert på innholdsstoffer fra planten artisjokk, som kan hjelpe ved oppblåst mage som følge av luft i magen, samt fremmer produksjon av fordøyelsessafter, noe som kan hjelpe ved fordøyelsesproblemer.
I tillegg inneholder Macoform løvetann som stimulerer fordøyelsen, hjelper med å opprettholde pH-balansen i magen og bidrar til å opprettholde normal funksjon i mage/tarmkanalen.
En fjerde ting som er viktig, hvis du vil unngå problemer med magen, er å ikke overspise. Mange har en tendens til å spise litt for store porsjoner.
Men hvis magen din ikke fungerer optimalt, er det ikke en god idé å "kaste mer ved på bålet".
Det kan dog være lettere sagt enn gjort. En god måte å kontrollere matporsjonene dine på, er å kun ta til deg en gang, og e ikke altfor store porsjon. Hvis du er vant til å spise lunsj i en kantine med buffet, er det lett å bli fristet til å gå en ekstra gang, eller ta til deg litt for mye første gang.
Så forsøk å spis med måte, og nøy deg med å forsyne deg EN gang.
En siste ting du skal huske på, når det kommer til matvanene dine, er å gi deg selv tid til å nyte maten din.
I dag spiser alt for mange av oss for raskt, både hjemme og på jobben, og det gjør at du får mer luft ned i tarmene. Det tvinger faktisk kroppen din til å fordøye større mengder mat på kortere tid. Ta det i stedet rolig og spis langsomt. Tygg maten godt!
På den måten øker du også metthetsfølelsen din og reduserer risikoen for å overspise.
Gode toalettvaner mot luft i magen
I tillegg til matvanene dine, spiller også toalettvanene dine en stor rolle for å motvirke luft i magen.
Det viktigste du kan gjøre når et kommer til toalettvanene dine, er faktisk å gå på toalettet når trangen melder seg.
Når du føler trang til å gå på toalettet, eller må fise, så la være med å holde det inne. Ved å holde luften inne, gjør du kun problemet verre på lang sikt, da enda mer luft hoper seg opp i tarmen.
Noe annet som er viktig, når det gjelder toalettvaner, er å sitte riktig på toalettet. Sørg for å ha en lett svai i ryggen og len deg litt fremover, slik at du ikke sitter med rett rygg.
På den måten befinner tarmen din seg i en naturlig posisjon, noe som støtter tarmens naturlige bevegelser. Når du sitter riktig på toalettet, får du lettere tømt tarmen, også for luft. Du kan eventuelt ha en liten skammel foran toalettet, som du kan bruke til å lage den sittestillingen som gjør det enklere å få tømt tarmen.
Mosjon er bra mot luft i magen
En siste ting som påvirker tarmen vår, er fysisk aktivitet og mosjon.
Hvis du er plaget med luft i magen, bør du derfor ha fokus på aktivitet og mosjonsvanene dine. For de har stor innvirkning på hvordan kroppen din fungerer - spesielt når det gjelder mage-/tarmsystemet ditt.
Du har sikkert hørt det mange ganger: Regelmessig mosjon er viktig for din allmenne sunnhet. Hva som kanskje er mindre kjent, er at det også hjelper magen din.
Selv om mosjon som sådan, ikke forhindrer luft i magen, eller endrer hvor ofte du må på toalettet, har flere undersøkelser vist at det kan lindre symptomene på luft i magen. Det skyldes at det er vanskeligere for luften å hope seg opp. I tillegg kan mosjon bidra til at kroppen slapper av, noe som har en gunstig effekt på mage-/tarmsystemet ditt.
Som en tommelfingerregel bør du være aktiv/mosjonere 30-60 minutters om dagen. Men hvis du har noe plager som gjør dette vanskelig, kan du i stedet gå en lang tur hver dag, eller sykle i stedet for å ta bilen på jobben.
Et siste råd er spesielt rettet til kvinner. Hvis du som kvinne har problemer med å holde på fisen, og opplever at de siver ut på de verst tenkelige tidspunkter, kan du motvirke dette ved knipeøvelser. Har du svake muskler i bekkenbunnen, kan det nemlig være vanskelig å holde fisen inne.
Med knipeøvelser får du mer kontroll over dine luften som vil ut, slik at du kan holde dem inne til du kommer et sted hvor du kan slippe dem ut. For vi skal slippe luften ut, ikke holde den inne.