Spar minst 20% på hver levering
Kjøp favorittproduktene dine på abonnement og spar penger på hver levering.
Få produktene levert rett hjem i postkassen, akkurat nårdu trenger dem.
Wellvita AS
Organisasjonsnr: 995 351 048
Engenes 15
4865 Åmli
Tlf: 37 08 13 00
E-post: kundeservice@wellvita.no
Avtaler med Wellvita AS inngås på norsk.
Alle elektroniske bestillinger mottar en elektronisk ordrebekreftelse. Vi utsteder en skriftlig faktura som virker som en ordrebekreftelse og som vedlegges alle forsendelser.
Wellvita leverer i Norge.
Samtlige priser angis i NOK og er inklusiv merverdiavgift. Alle priser oppdateres løpende. Alle forsendelser tillegges porto og ekspesidjonsgebyr på kr 39,-.
Wellvita benytter Posten Norge som distributør og du kan forvente å motta dine produkter i løpet av 3 til 7 virkedager. Har du ikke mottatt bestillingen din i løpet av syv virkedager etter bestilling, ber vi deg kontakte kundeservice på telefon 37 08 13 00 mandag til fredag mellom klokken 8 og 16 eller på e-post: kundeservice@wellvita.no.
Maksbeløp for onlinebestilling er kr 700,-. Overstiger din bestilling dette beløpet ber vi deg bestille pr telefon: 37 08 13 00.
Avtalen fungerer som et individuelt tilpasset abonnement uten bindingstid eller minstekjøpskrav.
Dersom Wellvita ikke leverer varen, eller leverer den for sent i henhold til avtalen, og det ikke skyldes deg eller forhold på din side, kan du i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven paragraf 6, etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen eller kreve erstatning fra Wellvita.
Ved forsinkelse må kravet rettes Wellvita innen rimelig tid.
Wellvitas produkter oppfyller norske myndigheters krav. Wellvita påtar seg produktansvar overfor deg ifølge gjeldende lovgivning. Wellvitas erstatningsansvar er ved alle erstatningskrav begrenset til et beløp svarende til prisen på den varen som du har kjøpt.
Du skal være fylt 18 år for å kunne handle hos oss. Introduksjonstilbudet gjelder kun for nye kunder. Etterfølgende bestillinger vil bli fakturert til normal pris.
Når du bestiller hos Wellvita AS vil du bli tilbudt forskjellige betalingsmetoder i forbindelse med din ordre.
Det er kun de tilbudte betalingsmetoder som kan benyttes.
Når du bestiller en vare hos Wellvita AS, kan du velge at vi sender deg en faktura sammen med din ordre, du har 14 dagers betalingsfrist fra fakturadato.
Du kan betale din faktura her.
Du bruker Bank ID for verifisering.
Onlinekjøp med betalingskort avsluttes ved 2-faktor godkjennelse: Pr. januar 2021 er det kommet nye EU-regler ved onlinekjøp med betalingskort. Det betyr at kjøp med betalingskort skal godkjennes med enten Bank ID eller en engangskode via SMS, samt personlig kode.
Vi garanterer at dine opplysninger behandles fortrolig. All informasjon sendes kryptert og er dermed beskyttet.
Såfremt transaksjonen godkjennes, reserveres beløpet med det samme. Beløpet vil bli trukket fra din konto når vi sender din ordre.
Hvis en online-betalingsmetode ikke godkjennes, vil dette og en betalingsdato fremkomme på den fakturaen som sendes sammen med bestillingen din. Kontakt banken din eller kortutsteder, hvis du har spørsmål ang. hvorfor betalingen din ikke kunne godkjennes.
Hvis det skjer en feil, eller betalingen avbrytes, vil ordren ikke gå gjennom. Er du i tvil om din ordre er gått gjennom, så kontakt kundeservice.
Når du velger å betale din bestilling med en online betalingsmetode, gir du samtidig samtykke til at vi automatisk kan trekke fremtidige beløp fra den angitte konto. Vi trekker beløpet samme dag vi sender leveringen til din angitte adresse. Vi samarbeider med NETS ved nettbetaling og du bruker Bank ID for å verifisere avtalen.
Vi gjør oppmerksom på at ved betaling hvor det benyttes bankoverførsel, ytes det ikke dekning via innsigelsesordningen.
Din betalingsavtale stopper automatisk når du sier opp ditt abonnement på produktet/produktene. Det betyr at du ikke trenger å foreta noe annet etter oppsigelse av abonnementet - betalingsavtalen annulleres med denne handlingen. Du vil motta en digital bekreftelse på at abonnementet er avsluttet.
Oppsigelse av et produkt som er bestilt på abonnement, må skje senest 14 dager før neste leveringsdato på nettopp det abonnementet du vil stoppe. Se endringsfrist på gjeldende produkts varelinje på faktura.
Oppsigelse kan skje via nedenforstående link eller ved å kontakte Wellvita på telefon 37 08 13 00.
Klikk her for å gjenoppta eller sette på pause/si opp abonnement Returnerer du 2. eller senere leveringer av et produkt som er bestilt på abonnement, så har Wellvita allerede hatt utgiften til håndtering og forsendelse, og du vil derfor motta en faktura på kr 99 til dekning av administrasjon og forsendelse.
Uteblir betalingen sender vi purringer til deg. Såfremt du har opplyst e-post adresse til oss vil de to første purringene bli sendt på e-post. Hver purring tillegges purregebyrpå kr 35,- i overensstemmelsemed gjeldende lovgivning. Inkassovarsel sendes pr. post. Hvis betaling etter inkassovarsel fortsatt uteblir, forbeholder vi oss retten til å overgi saken til inkasso.
Ved kjøp/bestilling av kosttilskudd på Wellvitas abonnement, har du 14 dagers angrerett på den 1. levering.
Ved abonnement er etterfølgende leveringer ikke omfattet av angreretten. Ønsker du å holde pause eller si opp din avtale om løpende levering skal du underrette Wellvita om dette, så vi vet at vi skal stoppe forsendelsen til deg. Avmelding kan skje ved henvendelse til kundeservice på telefon 37 08 13 00 eller på www.wellvita.no.
Angrefristen utløper 14 dager etter den dag du har mottatt din vare, eller får den siste vare i fysisk besittelse, når det dreier seg om en avtale om flere forskjellige varer, som er bestilt i en ordre, og som leveres enkeltvis. Varen/varene skal sendes i retur til oss innen 14 dager etter at melding om bruk av angreretten er gitt.
Du skal innen 14 dager fra mottakelse underrette oss om at du ønsker å angre ditt kjøp. Ta kontakt og informer oss på e-post: kundeservice@wellvita.no pr. telefon: 37 08 13 00 eller ved å benytte standard angrerettskjema. Angrerettskjema er sendt deg på e-post sammen med ordrebekreftelsen eller levert sammen med produktene. Har du ikke mottatt det, kan du finne skjemaet her (PDF). I din underrettelse skal du gjøre oss utvetydig oppmerksom på at du ønsker å benytte din angrerett.
Wellvita AS
Engenes 15
4865 Åmli.
Du skal vedlegge fakturaen (eller annen dokumentasjon for ditt kjøp hos oss) når du returnerer varen. Ved returnering bør du sørge for at varene er forsvarlig innpakket. Du har nemlig selv ansvaret for varene inntil vi har mottatt og godkjent dine returnerte produkter.
Du skal selv betale utgiftene ved tilbakelevering av varen når du angrer. Merk! Vi mottar ikke pakker sendt pr. oppkrav eller pakker som skal hentes på utleveringssted.
Hvis du benytter angreretten refunderer vi alle betalinger mottatt fra deg, herunder våre leveringsomkostninger for å sende varen til deg, uten unødig forsinkelse og under alle omstendigheter senest 14 dager fra den dato hvor vi har fått varen i retur. Tilbakebetaling skjer ved kontooverførsel.
Du kan miste ditt kjøpsbeløp, helt eller delvis. Det skjer hvis varens verdi er forringet fordi:
- Du har brutt plomberingen/tatt varen i bruk
- Den har blitt skadet mens du hadde ansvaret for den
- Du har håndtert varen på annen måte enn det var nødvendig for at du kunne fastslå varenes art, egenskaper og den måte som de fungerer på
- Du har ikke fulgt de begrensninger i angreretten som følger av plombering, varetype mm.
Kjøpslovens regler om mangler og reklamasjon anvendes. Du har 24 måneders reklamasjonsrett. Reklamasjonsretten betyr at hvis varen er beheftet med en mangel, kan du enten få varen omlevert eller pengene tilbake, avhengig av den konkrete situasjonen. Reklamasjonsretten begrenses av varens naturlige holdbarhet. Refusjon ved reklamasjon skjer innen 14 dager.
Du skal reklamere hurtigst mulig etter at du har oppdaget en feil/mangel. Kontakt kundeservice enten skriftlig (kundeservice@wellvita.no) eller på telefon 37 08 13 00. Du kan også benytte dette reklamasjonsskjemaet (PDF).
Er reklamasjonen berettiget, refunderer vi naturligvis dine fraktomkostninger til å sende varen retur til oss ifølge gjeldende priser fra Posten Norge. Er reklamasjonen ikke berettiget, skal du selv dekke alle utgifter til transport.
Husk at varen alltid skal sendes i forsvarlig emballasje og få en kvittering på at det er sendt. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varene inntil varen er mottatt hos oss. Gjem derfor på kvittering, inklusive opplysning om fraktomkostninger.
Vi mottar ikke pakker/brev sendt pr. oppkrav eller til henting på utleveringssted.
Wellvita AS kan ensidig endre disse kjøpsvilkår. Endringer trer først i kraft 14 dager etter at du har mottatt de endrede kjøpsvilkår, enten sammen med en levering eller pr. post eller e-post.
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Kjøperen kan ta kontakt med Forbrukerrådet for å få bistand i en eventuell tvist med selger:
Forbrukerrådet
Fred Olsens gate 1
0152 OSLO www.forbrukerradet.no
Ved en eventuell tvist, følger vi forbrukerklageutvalgets avgjørelser.
Du kan eventuelt sende din klage via EUs nettplattform for tvisteløsning link: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=NO
Når du kjøper et produkt på hjemmesiden innhenter vi opplysninger om deg. Det dreier seg om navn, adresse, e-postadresse, telefonnr., opplysninger om hvilke produkter du kjøper og eventuelt har returnert. Opplysningene innhentes med det formål å kunne levere produktene til deg. For ytterligere informasjon se Wellvitas personvernpolitikk.
Kjøp favorittproduktene dine på abonnement og spar penger på hver levering.
Få produktene levert rett hjem i postkassen, akkurat nårdu trenger dem.
Hos Wellvita er vi stolte av våre produkters gode effekt. De virker for de fleste - derfor gir vi kompensasjon til de som ikke er fornøyd etter 3 måneders bruk. Med vår fornøydgaranti får du mulighet til å prøve et nytt kosttilskudd med kr 100,- i rabatt, så du kan finne et produkt som passer til nettopp deg. Garantien gjelder for alle våre produkter. Både dem med rask virkning og dem som virker over lengere tid.
Vi står alltid klare til å hjelpe deg. Kontakt oss på kundeservice@wellvita.no eller på telefon: 37 08 13 00
Du kan når som helst endre eller sette abonnementet ditt på pause.
Har håret ditt blitt tynnere, har hårfestet krøpet oppover eller har du fått store viker? Du er ikke alene. Tynt hår og hårtap hos menn og kvinner, er faktisk et utbredt problem. Men det er heldigvis mye du kan gjøre for å få håret ditt til å se tykkere og sunnere ut.
Les mer om tynt hår hos kvinner og menn i denne artikkelen, og finn ut hva du selv kan gjøre med problemet.
Årsakene til tynt hår
For det første er det viktig å forstå årsaken til at håret ditt er blitt tynnere. Tynt hår kan skyldes en rekke faktorer, bl.a. genetikk, aldring, kosthold, stress eller ytre faktorer. Hvis du kan identifisere årsaken til at håret ditt er blitt tynnere, kan du lettere finne den løsningen som kan gi deg det beste resultatet.
Årsakene til tynt hår kan være forskjellige for menn og kvinner - noe som i høy grad bunner i genetikk og hormoner. Men, det er også en rekke faktorer, som er like for både menn og kvinner:
Hvis du kjemper med at håret ditt er blitt tynnere, er det viktig å forstå at stress kan være en viktig faktor. Stress er en av de vanligste årsakene til hårtap og tynt hår hos både menn og kvinner. Når kroppen er stresset, skaper det en hormonell ubalanse. Det er spesielt hormonet kortisol, som knyttes til stress. Blir du stresset, utløser kroppen kortisol, og det betyr at du både fysisk og psykisk fungerer på en litt annen måte. Den hormonelle ubalansen fører til at du mister mer hår enn hårveksten din kan holde tritt med. Resultatet er tynnere hår, som ofte også er mer porøst og glansløst. Dette skjer langsomt, over noen måneder.
DET DU SELV KAN GJØRE
Hvis du tror at stress kan være årsaken til det tyne håret ditt, er det viktig å gå til fastlegen din, slik at du både kan få hjelp til å håndtere stress-belastningen din og utelukke andre mulige årsaker.
Når du har identifisert stress som årsak til det tynne håret ditt, er det flere ting du kan gjøre for å håndtere stressnivået ditt og fremme hårveksten:
Dårlig kosthold og vitaminmangel kan i noen tilfeller også være en av årsakene til at du får tynt hår. Hvis kostholdet ditt er for ensidig og du mangler vitaminer, vil det kunne påvirke hårets vekst og styrke. En sunn, variert kost, med mye frukt og grønnsaker, er den beste løsningen.
Når det gjelder vitaminer, spiller biotin en viktig rolle. Det vannløselige B-vitaminet (vitamin B7) hjelper kroppen med å utnytte næringsstoffene fra maten din. Kroppens celler, som bl.a. fornyelsen av håret, trenger biotin for å fungere optimalt. Biotin blir faktisk også kalt "hårets vitamin", fordi det bidrar til å opprettholde normalt hår. Så det er ingen vei utenom: Det er viktig å spise en variert kost, slik at du dekker kroppens behov for næringsstoffer.
DETTE KAN DU GJØRE SELV
Hvis du har tynt hår, er en av de beste løsningene å stimulere hårveksten din innenfra. Ved å supplere en variert kost, med et målrettet kosttilskudd, kan du gjøre mye for å sikre deg at du får i deg nettopp den mengden vitaminer og mineraler som håret ditt trenger. Kosttilskuddet Hair Grow inneholder nettopp de ingrediensene som tilfører viktige næringsstoffer til hårsekkene - innenfra. Hair Grow inneholder ekstrakt av planten åkersnelle, som kan fremme og styrke hårveksten, biotin og sink, bidrar til å opprettholde et normalt hår og en normal hud. Sammen med en sunn og variert kost, kan et daglig tilskudd bidra til å gi håret ditt de beste betingelser for vekst og fylde
HUSK: Det er viktig å forstå at kosttilskudd trenger litt tid for å virke. Det tar ofte 8-12 uker, før du kan begynne å merke en forandring.
Forstyrrelse i hårets vekstfaser gir tynt hår
Hårtap og tynt hår er ofte arvelig betinget, men det finnes også en forklaring om ytre påvirkning som kan føre til tynt hår. For å forklare dette nærmere, ser vi på hårets livssyklus, som består av 3 faser, som alle er til stede i hårbunnen din samtidig:
Den anagene fase
Er også kalt vekstfasen. I denne fasen vokser håret.
Fasen varer for menn i 2-4 år og for kvinner i 3-7 år.
Den katagene fase
Også kalt overgangsfasen. I denne fasen stopper veksten av håret.
Fasen varer ca. 3 uker.
Den telogene fase
Her er håret fortsatt inne i hårsekken, men alle vitale aktiviteter er stoppet. Dette er hvilefasen, før håret faller ut av hårsekken. Denne fasen varer ca. 3 måneder.
Når håret blir tynnere, skjer det en forskyvning i forholdet mellom den vekstfasen og den hvilefasen, hvor flere og flere hårrøtter er i hvile samtidig. Fra å være 90% i vekstfasen og 10% i hvilefasen, forandres det i stedet til 70% i vekstfasen og 30% i hvilefasen. Det betyr at vi mister 300, eller flere, hår hver dag, samtidig som vi ikke får aktivert like mange røtter til nye hårvekst. Da begynner det å tynnes ut i håret.
Telogen effluvium dekker alle typer håruttynning, både for menn og kvinner, som er forårsaket av ytre faktorer og ikke er arvelig betinget. F.eks. graviditet, større operasjoner, drastisk vekttap, feilernæring eller ekstremt stress. Det kan også være en bivirkning av visse legemidler. Oppleves ofte som plutselig hårtap ca 3 måneder etter en stressende hendelse.
Ytre faktorer kan vi ikke alltid unngå. Men det kan være en trøst å vite at når du er på den andre siden av det som forårsaket Telogen effluvium, så vil håret ditt sannsynligvis gjenvinne balansen og få tilbake sin normale vekstsyklus.
Hair Grow inneholder åkersnelle, som kan fremme og styrke hårveksten samt biotin og sink, som kan bidra til å opprettholde et normalt hår og en normal hud. Tablettene er også tilsatt konsentrat av hirse, pantotensyre, L-cystin, kobber, jern og taurin.
Hair Grow er Wellvitas mest populære produkt, når det gjelder kategorien hår. Tusenvis av kunder i alle de nordiske land, får hver dag hjelp av næringsstoffene til å fremme og styrke hårveksten sin - innenfra.
Liselottes hår har gjennom mange år vært flatt og manglet fylde. Etter at hun begynte med Hair Grow, har både venner, bekjente og selv Liselottes frisør, kommentert en forandring.